2022. június 15-i hatállyal távozik a MÁV-VOLÁN-csoport elnök-vezérigazgatója – közölte a Technológiai és Ipari Minisztérium szerdán.

2018 óta volt a MÁV élén

Homolya Róbert 2018 óta vezette az ország legtöbb munkavállalót foglalkoztató vállalatát. Utódlásáról a későbbiekben születik döntés. A szaktárca hangsúlyozza: Homolya Róbert irányítása alatt a járványhelyzetben is megbízhatóan működött a vasúti közlekedés. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Vezetése alatt

Vezetésével indult el a VOLÁNBUSZ MÁV-csoportba integrálása és számos jelentős fejlesztés, köztük a Nyugati pályaudvar rég esedékes felújítása. A legnagyobb hazai vasúti és közúti közösségi közlekedési szolgáltatóknál tavaly így már 57 ezer munkavállalót érintően született meg az újabb hároméves bérmegállapodás.

Köszönjük, hogy a forgalmas napokon már 300 ezren olvastok minket! Ezzel Magyarország Top 15 hírportálja közé került a BudaPestkörnyéke.hu – részletek itt.

 

Számítanak rá

A Technológiai és Ipari Minisztérium a teljes magyar vasúti ágazatot képviselő Hungrail Magyar Vasúti Egyesület vezetésében a továbbiakban is számít a szakember közreműködésére.

Energiahatékony vasút

A kormány a tiszta, energiahatékony vasutat a jövő közlekedési eszközeként kezeli, a kötött pályának a hazai és nemzetközi személyszállításban és árufuvarozásban is központi szerepet szán. A pályakorszerűsítésekben, járműbeszerzésekben és a kapcsolódó iparfejlesztésben több ezermilliárd forint hasznosulhat a következő időszakban.

Az utasok igényei

Az újonnan életre hívott Nemzeti Közlekedési Központ közreműködésével az utasok igényeihez igazodó, az autózással árban és időben is versenyképes szolgáltatási kínálat, egységes menetrend és összehangolt tarifarendszer kialakítása a cél – olvasható a minisztérium közleményében.

A most távozó elnök-vezérigazgató pár hete még sajtótájékoztatót tartott

Amint azt a BudapestKörnyéke.hu is megírta négy hónap alatt Magyarországon már 16-an haltak meg vasúti balesetben. Míg tavaly egész évben 17 ember vesztette életét. A MÁV emiatt figyelemfelkeltő kampányt indít a balesetek visszaszorítása érdekében. Homolya Róbert akkor, a kampánnyal kapcsolatban elmondta, a társaság csaknem 7700 kilométer hosszú vasúthálózatot működtet, amelyen több mint 3600 vonat jár; 5500 olyan átjáró van, amelyben a közúti és a vasúti hálózat keresztezi egymást, ezeknek mintegy felében csak a vasúti átjáró kezdetét jelző, piros-fehér andráskereszt van. Hozzátette: sajnos a példák azt mutatják, hogy mindig figyelmetlenség vezet a balesetekhez.

Sokkoló fotók

A most leköszönő vezérigazgató elmondta, hogy a mav.hu/erjhaza oldalon is próbálják felhívni a közlekedők figyelmét az elkerülhető veszélyre, a portálon a vezérigazgató megfogalmazása szerint kifejezetten sokkoló fotókat szeretnének megosztani a közvéleménnyel, amelyeken látható, hogy ezeknek a baleseteknek milyen következményei vannak.

Nincs az az élethelyzet

„Nincs olyan élethelyzet, amelyben megéri egy pirosan villogó lámpa vagy lehajtott félsorompó ellenére behajtani a vasúti átjáróba, mert tragikus baleset történhet” – mondta akkor a Homolya Róbert. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: