Várhatóan iskolakezdésre ismét 2×3 sávon haladhat a forgalom az M0-ás hárosi Duna-hídján, addig azonban még újra lesz egy terhelési próba – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt hétfőn.

Rövidesen lezáródik az M0-ás autóút déli szektorának az M1-es autópálya felé vezető oldalán a folyamatban lévő átfogó vizsgálat első üteme. A vizsgálat részeként a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszéke által július 30-án elvégezett próbaterhelés adatai alapján az 1990-ben átadott Deák Ferenc (Hárosi) Duna-hídon, a Csepel-szigeti ártéri hídszerkezet 8. számú támaszánál további beavatkozás vált szükségessé, ennek megerősítése augusztus 26-ára elkészül.

A munkálatok elvégzése után a Csepel-szigeti ártéri hídon ismételt, a júliusit kiegészítő róbaterhelést tartanak, augusztus 27-én reggel.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A sikeres mérési eredmények esetén, várhatóan augusztus 28-30. között alakíthatja ki a Magyar Közút NZrt. a mindkét hídon a három-három forgalmi sávos forgalmi rendet a 6. számú főúti csomópont teljes értékű megnyitásával együtt.

A terelés kialakítása a tervek szerint az iskolakezdésre elkészül, ezzel jelentősen javítva a térségi közlekedés feltételeit – írta közleményében a beruházó.

Hozzátették: a kialakítandó forgalmi rend lehetővé teszi, hogy a szakemberek az első ütemű vizsgálatok során szükségessé vált további átfogó vizsgálatokat biztonságban, a közúti forgalom legkisebb zavarása mellett tudják elvégezni. A mérések szeptember közepe és október vége között, vasárnap kora délelőtti időszakban történnek majd.

A vizsgálat után határozható meg az a végleges műszaki tartalom, amellyel a zöldre festett híd további 30 éves biztonságos működését biztosítani tudják. Mint írták, az üzemeltető Magyar Közúttal és kivitelezővel együttműködve a híd állapotát a közlekedők biztonsága érdekében fokozottan ellenőrzik.

Ahogy azt itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon is megírtuk múlt csütörtökön a főpolgármester sunnyogással vádolta a kormányt, mert hónapok óta nem árulták el, hogy mi a gond az M0-áson 20 milliárdért felújított hárosi híddal. Délután a kormányinfón a miniszter elmondta, hogy az egyik saru törött el.

Képek: Deák Ferenc-híd, ismertebb nevén az M0-ás Hárosi-hídja – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu