Végre elindul a tervezése az M3-as autópálya felől a Városligetre és a teljes fővárosra zúduló autóforgalom csillapítására alkalmas parkolóházaknak. A Budapesti Fejlesztési Központ megkezdte több ilyen épület tervezését, hogy az autósok a Mexikói út – Hungária körút csomópontnál átszállhassanak a kisföldalattira, vagy trolira. Ha megépülnek, akkor az állatkertbe autóval érkezőknek sem kell órákig parkolót vadászni a Ligetben.
624 millióba kerül
Megkötötték a szerződést, kezdődhet a Mexikói úti P+R parkolóházak tervezése. A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) által kiírt közbeszerzés nyertese a KÖZTI Zrt. A Köztinek összetett tervezési programot kell végigvinnie a koncepciótervtől egészen az építéshez szükséges engedélyek beszerzésééig és a kiviteli tervekig. A tervezési munka nettó 624 millió forint értékben 2023 nyaráig tart, a projektet teljes egészében a Kormány döntése szerint a központi költségvetés, vagyis a magyar adófizetők finanszírozzák. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
1500 autónak lesz hely
A feladat az elsősorban az M3-as autópálya felől érkező autóforgalom számára összesen legalább 1500 férőhelyes új P+R-parkolóházak tervezése az M3 autópálya-bevezető – Hungária gyűrű – Mexikói út csomópontjában, a Mexikói úti Kisföldalatti-végállomásnál.
Könnyű átszállás
A külső kerületekből és az észak-pesti elővárosokból érkezők sokkal könnyebben válthatnak majd az autóról kisföldalattira, villamosra vagy trolibuszra, sőt a jövőben akár vasútra is. Előzetesen megvizsgálta a BFK a környéket a Liget Budapest csapatával közösen, ennek eredményeként két, egymáshoz közeli helyszínen épülhetnek a parkolóházak.
Az M3-as végénél lesz
Egyrészt a Mexikói úti busz- és trolimegállónál ma is P+R-ként használt területre építhető parkolóház az M1 kisföldalatti végállomásánál, másrészt az M3-as sztrádabevezető végcsomópontjának ágai közé emelhető ilyen épület.
Kényelmesebb lesz az állatkertbe menni
A Városliget északi határán létesülő Mexikói úti P+R-parkolóházak nemcsak a Városligeten, a Kós Károly sétányon át a belvárosba irányuló átmenőforgalmat csökkenthetik, hanem a célforgalmat is, vagyis a Városliget intézményeibe, például az állatkertbe igyekvők is parkolhatnak itt.
Itt épülnek meg a parkolók
Csökkenhet a forgalom a belvárosban
A parkolóházak létrehozása szervesen kapcsolódik a környék közlekedésének megújításához, zöldebbé tételéhez, a beruházás a Városliget autómentesítéséhez, továbbá a belváros forgalomcsillapításához szükséges feltétel – írják a BFK közleményében.
Jó lehetőség
A parkolóházak az utolsó bástyát jelentik majd a jelenleg még a Ligetbe és a Ligeten át a belvárosba tartó autóforgalom mérséklésére azzal, hogy jó lehetőséget adnak az autósoknak arra, hogy átüljenek a közösségi közlekedésre – írja Vitézy Dávid a közösségi oldalán. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Az a jó autó, ami a város határáig sem jut el
Az utolsót, de nem az egyetlent – teszi hozzá Vitézy. A Hungária körútnál hagyott autóknál csak azok jobbak a város élhetősége és levegője szempontjából, amelyek már ide sem jutnak el. A BFK-nak partnereivel együtt részletes programja van az összes elővárosi vasútvonal fejlesztésére, lényegében ezt foglalja össze a februárban bemutatott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia. IDE KAPCSOLÓDIK: Döbbenetesen sok pénzből épülnek vasútvonalak Budapest környékén, bemutatták a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát
Kiemelt kép: Parkoló autók a Városligetben – Fotó: BPK