A transzbörzsönyi vasút ma Magyarország egyik leglátványosabb hegyi pályája, a vonala szűk patakmedrek partján, sűrű erdőkben kanyarog, irányfordítóval és hármas hurokkal győzi le a meredélyeket. A vasútvonal egy szakaszát felújították, így a kirándulóknak igazi élmény lesz az erdeivasútozás.

415 millióba került

Megújult a szobi kisvasút pályaszakaszának egy része. A 415 millió forintos kormányzati támogatásból végrehajtott beruházásról a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára, Rétvári Bence számolt be a felújított szobi telephely átadásán. A transzbörzsönyi vasútként is emlegetett pálya a börzsönyi kisvasútvonalak egyike, Szob és Nagybörzsöny között létesít kapcsolatot. IDE KAPCSOLÓDIK: 9+1 kihagyhatatlan családi kirándulóhely Budapest környékén most hétvégére

Több vasútvonalat is megmentettek

Az államtitkár emlékeztetett, a Börzsönyben három vonalat sikerült a régi kisvasúthálózatból megmenteni és átörökíteni korunknak: a Kismaros-Királyrét, a Szob-Márianosztra, illetve a Kemence-Feketevölgy vasútvonalakat. Ezeken éves szinten 150 ezer utas utazik – tette hozzá az államtitkár. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 254 ezernél is többen követnek minket.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

10 km-t újítottak fel

Rétvári Bence elmondta, hogy először Kemencénél adták át az egyik felújított mozdonyt és a pályaszakasz egyes fejlesztéseit. Ezután a kismarosi felújítás következett, ahol több mint 10 kilométernyi pályatestet sikerült rendbe hozni, több mozdony és vasúti szerelvény mellett. Hozzátette, a most lezárt fejlesztésben a leghosszabb szakasz részleges felújítása történt meg: mind a sínpályát, mind a mozdonyokat, mind a vasúthoz tartozó telephelyet sikerült megújítani.

A természetjárók álma

A szóban forgó Szob-Nagybörzsöny vonal jelentős múltra tekint vissza, erdőgazdasági céllal már 1908 óta épültek különböző szakaszok ezen a vonalon. Az egyik jelentős esemény 1969-ben volt, amikor visszaépült egy korábban felszedett szakasz Nagybörzsöny és Nagyirtáspuszta között. A következő mérföldkő pedig 2016-ban következett: ekkor adták át a Nagyirtáspuszta-Márianosztra (7 km hosszú) szakaszt, csatlakozva a Márianosztra-Szob szakaszhoz. Ezzel megvalósult a természetjárók több évtizedes álma: végig utazhatóvá vált a Szob és Nagybörzsöny közötti erdei vasúti hálózat teljes, 22 kilométer hosszú vonala. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 254 ezernél is többen követnek minket.

Kiemelt kép: A kisvasút megállója Nagyirtáson – Fotó: Budapestkörnyéke.hu