Uniós hitelkeret felhasználásával folytathatja a HÉV-vonalak korszerűsítését a magyar kormány – tudta meg Szentendre polgármestere az Építési és Közlekedési Minisztériumban. Az állomás épületének átépítésébe az első lépcsőben nem fognak bele, de a vágányok, biztosítóberendezések és a peronok felújítása jövő nyárig megkezdődhet. A MÁV összes vonala közül a szentendrei HÉV szállítja a legtöbb utast: évente 15 millióan veszik igénybe a szolgáltatást.
Megújulhatnak a vágányok és a peronok
„Uniós hitelkeret felhasználásával folytathatja a HÉV-vonalak korszerűsítését a magyar kormány – tudtam meg a héten az Építési és Közlekedési Minisztériumban. A szentendreieket közvetlenül érintő tervekről egyelőre annyit tudni, hogy az állomás épületének átépítésére az első lépcsőben nem kerül sor, de a vágányok, biztosítóberendezések és a peronok felújítása jövő nyárig megkezdődhet” – írta Facebook-posztjában Szentendre polgármestere, Fülöp Zsolt. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Parkolóház is épület
„Tervbe vették továbbá egy parkolóház építését Szentendrén és a buszpályaudvar, valamint a pannóniatelepi állomás felújítását” – tette hozzá a város vezetője.
Hirdetés
Tárgyalás a minisztériumban
A H5 HÉV-vonal és a szentendrei végállomás felújításáról tárgyalt Fülöp Zsolt polgármester az Építési és Közlekedési Minisztériumban. A megbeszélésen kiderült, hogy a kormánynak szándékában áll az unió helyreállítási és ellenállóképességi tervében Magyarország számára rendelkezésre álló hitelkeret lehívása, és annak felhasználásával a HÉV-vonalak korszerűsítésének elindítása.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
2026 nyaráig be kell fejezni
A minisztériumban ismertetett elképzelések szerint 2024 márciusáig kiírják a közbeszerzési felhívást, és gyorsított eljárásban nyárig el is indítják a beruházást. Csak azokba a fejlesztésekbe érdemes belevágni, amelyeket 2026. június 30-ig be lehet fejezni, mert ez a beruházások befejezésének véghatárideje. Vagyis eddig a határidőig olyan állapotba kell hozni a beruházásokat, hogy az utasok azokat használni tudják.
Elképzelhető a hosszabbítás
„Ez a menetrend csak akkor változik, ha sikerül elérni, hogy az unió újabb két évvel hosszabbítsa meg a határidőt” – mondta el Fülöp Zsolt.
Kérdéses a peronok hossza
A polgármester arról is beszélt, a jelenlegi tervek szerint a beruházásra szánt összegből a szentendrei, a ráckevei és a csepeli HÉV vágányait, biztosítóberendezéseit, valamint a peronokat lehet majd felújítani. Ugyanakkor azt még nem tudni, hogy pontosan milyen hosszúak lesznek a peronok, mert azok hossza a szerelvényektől függnek, azokat pedig a MÁV fogja beszerezni.
A felszín alatt
A szentendrei vonal esetén korlátot jelenthet, hogy a felszín alatti Batthyány téri állomáson legfeljebb 110 méter hosszúságú szerelvények férnek el, amire figyelni kell majd azok beszerzésénél. A szentendrei állomás épületének tervezett felújítására egyelőre nem kerül sor, viszont Kikina Artúr helyettes államtitkár tájékoztatása szerint Szentendrén egy parkolóház építését és a buszpályaudvar felújítását is tervbe vették.
Összehangolt fejlesztést szorgalmaznak
Az önkormányzat évek óta szorgalmazza az állomás önkormányzati és állami tulajdonú területeinek, a HÉV- és VOLÁN-állomások korszerűsítésével összehangolt fejlesztését, így örömteli lehet a szentendreiek számára az a hír, hogy a helyi állomásépület tervét újragondolják. A terv egyébként korábban az önkormányzat kérése ellenére a városvezetés bevonása nélkül készült el.
Bevonják az önkormányzatot is
A helyettes államtitkár most határozott utasítást adott a terveket készítőknek, hogy vegyék fel a kapcsolatot ebben az ügyben Szentendre főépítészével és a város vezetésével. A tervezett beruházás során a Pannónia-telep állomás felújítására is sor kerülhet. A szentendre.hu beszámolója alapján annak a korábban elutasított önkormányzati kérésnek a figyelembevételére is nyitottak a tervezők, amely szerint a parkolót nem a lakóövezet felőli oldalon kellene megépíteni.
A legtöbb utas
A megbeszélésen elhangzott, a MÁV összes vonala közül a szentendrei HÉV szállítja a legtöbb utast: évente 15 millióan veszik igénybe a szolgáltatást. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Bizakodó a polgármester

Kiemelt kép: illusztráció. Fotó: szentendre.hu