Nagyon sokan kedvtelésből blogolnak, szeretnek írni, szeretik megosztani a gondolataikat a világgal. Ezzel nincs is semmi baj, nem kell mindenkinek vállalkozónak lennie vagy marketingcéllal írni a bejegyzéseket. Aki viszont vállalkozik, annak az üzleti blog az online marketing stratégia alappillére, tehát nem csupán szórakozás. Ennek több oka is van, ezeket mutatjuk be ebben az írásban.

Az üzleti blog előnyei

Valójában felsorolni is nehéz mennyi előnyöd származhat a blogolásból, de íme a legfontosabbak: 

  1. Bizalmat építesz, ha megosztod a tudásod

A jó üzleti blog az ügyfeleiddel való kommunikációt is elősegíti, mivel a minőségi tartalmak ismertté és elismertté tehetnek a szakmádban, így a partnereid nyugtázhatják, hogy jól döntöttek, amikor téged választottak. A jó tartalmakat szívesen megosztják és továbbadják az emberek.

  1. Biztos alapot teremt az e-mail marketingednek

A levelezőlistádat minden új bejegyzésről értesítheted, így a folyamatos kommunikáció biztosítva van. Érdemes hetente legalább egy blogbejegyzést készítened. Ha már jó pár blogbejegyzésed van, időnként leporolhatsz egy-egy régebbi írást, küldhetsz belőle összefoglalót, vagy akár havonta egy válogatást a legjobb cikkekből. Az sem baj, ha aktualizálod a korábbi írásaidat és kiküldöd a frissített változatot a listának.

  1. Alapja lehet a közösségi média posztjaidnak

A bejegyzésekből rendszeresen készíthetsz posztokat a közösségi média oldalaidon, így az ottani aktivitásod is magasabb szintre emelkedik. 

Ha szívesen rendszerbe tennéd a blogot, az e-mail marketinget, a közösségi média posztokat és a hirdetéseket, kérj egy konzultációt a Klikkmarketing szakértőitől!

  1. Ráépítheted a SEO stratégiádat

A folyamatosan frissülő, minőségi tartalmakat publikáló oldalakat szeretik a keresőmotorok, ezért növekedhet az organikus elérések száma. 

  1. Oktatási céllal is használhatod

Akár a partnereidet, akár a munkatársaidat is edukálhatod a bloggal. 

  1. A hirdetéseid is jobban célba találnak

Ha a hirdetéseid olyan weboldalra viszik a látogatót, ahol nem talál semmi érdekeset, akkor a hirdetésre fordított összeg kidobott pénz. Ha viszont jó a tartalom, a hirdetéseid megtérülése is javul. 

  1. Javul a konverziód és az értékesítési mutatóid

A blog által többen fogják a weboldalad látogatni, a minőségi tartalmak miatt sokan vissza is fognak térni, és az olvasókból előbb-utóbb vásárlók is lehetnek. Ha van az ügyfelednek valami konkrét kérdése és tudod, hogy korábban már írtál erről, elküldheted neki a korábbi bejegyzést. 

Összegzés

Nem számít, hogy a fenti okok közül melyik győzött meg arról, hogy létszükséglet az üzleti blog a jó online marketinghez, a lényeg, hogy kezdd el minél hamarabb, és csináld folyamatosan! A céges blog a legnagyszerűbb ötlet, amelyre bátran alapozhatod a marketingstratégiádat.

Ez a cikk szponzorált tartalomKattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A BudaPestkörnyéke.hu hírportált a forgalmas napokon 340.000 ember olvassa!