A héten emelték be az új felüljáró gerendáit a sztrádává bővülő M2-es dunakeszi csomópontjában. Itt kapcsolódik majd a gödi átkötőút az autópályához, amely még az idén kiépül az M0-s és Vác déli határa között csaknem 20 kilométeren.

Sok pénz, változatos munka: Hirdetésszervezőket keresünk! Fizetjük a telefonszámlád, a járulékaidat, nem számít mennyi idős vagy! A részletekért kattints ide!

Az észak-pesti agglomeráció legfontosabb közlekedési folyosója a 2-es főút, és a vele párhuzamosan éppen ezekben a hónapokban kiépülő M2-es gyorsforgalmi. Elsősorban Dunakeszi robbanásszerű lakosságszám-növekedése miatt rengeteg ingázó használja ezt az útvonalat – írja a Magyarnemzet.hu.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Kapcsolódó cikk: Az M2-es egyik fontos szakaszán csak 40 km/h-ás sebességgel lehet menni

A város jelentős átmenő forgalmat is bonyolít, a divatos Gödről, valamint a 35 ezer lakosú Vácról nemcsak az M2-esen, de a településeken áthaladó régi 2-esen is rengetegen autóznak reggel délre, este északra.

Az átmenő forgalom csillapítása érdekében határozták el az átkötés megépítését Dunakeszitől északra az M2-es és a 2-es főút között, amelytől azt várják, hogy az autósok egy része áthajt a gyorsforgalmira, így tehermentesítve a településen áthaladó útszakaszt. A beruházás mintegy százezer ember életét könnyíti meg, az érintett településeken kívül a fótiaknak is előnyös.

Dunakeszi és Göd között már áll a régi 2-es felett a felüljáró vasbeton szerkezete. Ahogy azt korábban itt a Budapestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon is megírtuk, az építkezés ismét fontos pontjához érkezett: a helyükre emelték a Dunakeszi északi csomópontjában épülő felüljáró hídgerendáit. A munkálatokat a forgalom lehető legkisebb zavarása érdekében az éjszakai időszakban végezték.

Veszélyes az M2-es:

A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő  Zrt. beruházásában 3,258 milliárd forint hazai forrásból megvalósuló fejlesztés eredményeként két és fél kilométer hosszú, kétszer egy forgalmi sávos útszakasz létesül, amelyen a tervezett közlekedési sebesség 70-90 kilométer óránként. A várhatóan 2019 végére elkészülő fejlesztés az útpályán kívül tartalmaz még a 2-es főút csatlakozásánál egy új körforgalmat, a Budapest–Szob vasútvonal felett új felüljárót, valamint a 2-es főút vonalvezetésének módosítását.

Eközben zajlik a Vác gyorsforgalmi elérhetőségét megteremtő beruházás az M2-es úton. A munkák tavaly május óta zajlanak, ezek során egyrészt a meglévő négysávos szakaszokat felújítják, másrészt a hiányzó 13,4 kilométeren négysávosra bővítik az utat. A beruházásnak köszönhetően 2019 őszétől kétszer két sávon, óránként 110 kilométeres sebességgel haladhatnak majd a közlekedők a teljes Budapest–Vác szakaszon.

A beruházásnak köszönhetően a teljes 19,6 kilométeres szakasz kétszer két sávos, burkolt leállósávokkal kialakított gyorsforgalmi úttá épül át. Új fel- és lehajtóágak kiépítésével Fótnál félcsomópont épül, amely közvetlen kapcsolatot teremt Budapest irányába. Sződligeten és Dunakeszi északi részénél új, külön szintű csomópontokat alakítanak ki, az utóbbinál a már meglévő pihenő is átalakul. A beruházás részeként megújul 14 híd és öt új híd is épül. A zaj csökkentésének érdekében 2,8 kilométeren zajárnyékoló falat állítanak fel – írja a lap.