Mától, azaz november 2-ától indul a Nyugati téren és a Jászai Mari téren a Szent István körúti kerékpársáv kialakítása. A Margit híd és a Nyugati tér közötti szakaszon a Nyugati tér irányába pollerekkel védett kerékpársávot, más szakaszokon a buszok és a biciklizők közlekedését segítő közös sávokat alakítanak ki. A fejlesztés után a Nyugati tér és a Jászai Mari tér között továbbra is 2×2 forgalmi sáv áll majd az autóval közlekedők rendelkezésére.

Megszűnnek a parkolósávok

A Közösségi Költségvetés nyertes projektjeként megvalósuló fejlesztés keretében 2023. november 2-ától a Szent István körúton kerékpársáv létesítése miatt megszűnnek a parkolósávok a Nyugati tér felé vezető oldalon. A munka első fázisában várhatóan november 12-ig lezárják a Jászai Mari téren a villamosperon Margit híd felőli végén a két belső sávot, illetve a Nyugati térnél a Váci útra balra kanyarodó külső sávot. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Jelzőlámpák beállítása

Ebben az időszakban elkészülnek a hosszanti burkolati jelek felfestésével, ezzel párhuzamosan megkezdődik a Jászai Mari térnél, a Hollán Ernő utcánál és a Szemere utcánál a jelzőlámpák beállítása. A Jászai Mari téri villamosváró peron Margit híd felőli vége átépül, a meglévő gyalogos-átkelőhely mellett új kerékpáros átvezetés létesül.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Ezt kéri a BKK

A teljes kivitelezés várhatóan három hét alatt készül el, a munkakezdést és a befejezés időpontját azonban az időjárási körülmények is befolyásolhatják. A BKK arra kéri ügyfeleit, hogy a munkálatok idején fokozott figyelemmel közlekedjenek az érintett útszakaszon.

Korábbi tapasztalatok

A Szent István körút új közlekedési rendjének tervezésekor a szakemberek felhasználták az Üllői úti és Váci úti védett kerékpársávok kialakítása óta nyert tapasztalatokat, több módosítás után alakult ki a végleges verzió – jelezte a BKK. Hozzáfűztek, a kidolgozott terveket a Magyar Autóklub és a Magyar Kerékpárosklub is véleményezte, valamint az Országos Mentőszolgálatot és a megkülönböztető jelzést használó közszolgáltatókat is tájékoztatták a változásokról. A kék lámpát használó járműveknek továbbra is átjárható marad az útszakasz.

Durva emelkedés

Kitértek arra is, hogy a BKK folyamatosan vizsgálja az új, védett kerékpársávok forgalmát az Üllői úton és a Váci úton. A forgalomszámlálási adatok szerint az áprilisi bázisértékhez viszonyítva az Üllői út kerékpáros forgalma 242 százalékra emelkedett szeptember végére, míg a Váci út esetében ugyanez az érték 170 százalék, de szeptember elején a Váci út esetében is meghaladta a 200 százalékot – tették hozzá.

A kritikák ellenére marad

Számtalan kritikát kapott az Üllői úton kialakított védett kerékpársáv. A főváros vezetése azonban már korábban is leszögezte: beváltak, ezért maradnak ezek a szakaszok, nemcsak az Üllői, hanem a Váci úton is. Sőt: újabbakat is kihelyez a fővárosi önkormányzat.

Nőtt a biztonságérzet

Ahogy arról korábban a BudaPestkörnyéke.hu is beszámolt, a Budapest Közlekedési Központ felmérésekkel igazolta, hogy augusztus utolsó két hetében kétszer annyian bicikliztek a fővárosban, mint előtte, és jelentősen nőtt a kerékpárosok biztonságérzete. Ezt Balogh Samu, a főpolgármesteri hivatal kabinetfőnöke nyilatkozta egy interjúban.

Nincs fennakadás

A Waze adatai szerint hat százalékkal kisebb a torlódások átlagos mértéke az érintett útszakaszokon, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában. A szakemberek sem az Üllői út-Kiskörút-Váci út útvonalon, sem a Hungária körúton és az azon belüli területen nem tapasztaltak a korábbiakhoz képest jelentősebb fennakadást a közlekedésben.

Az OMSZ szerint keskenyek

Az Országos Mentőszolgálat közösségi oldalán azonban már augusztus elején jelezte, hogy az újonnan kialakított biciklisávok „nagyban megnehezítik a mentőautók közlekedését”. A buszsávokból kialakított kerékpárutak ahhoz ugyanis keskenyek, hogy a mentőautó biztonságosan haladjon rajta, az oszlopok ráadásul még a parkolást is megnehezíthetik egy-egy helyszínen – vélekedtek. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt kép: Illusztráció – Forrás: BKK