A budapestieknek a kórházi fejlesztések, a tömegközlekedés modernizálása és a lakóingatlanos fejlesztések a legfontosabbak – derül ki a Portfolio.hu 1000 fős reprezentatív felméréséből. Az is látszik a kutatásból, hogy a megkérdezettek többsége elutasítja a nagykörúti bringasávokat és a dugódíjat.

Legfontosabb fejlesztendő területek

A járvány aktuális helyzete is bizonyára szerepet játszott benne, hogy a kórházi, tömegközlekedési és lakóingatlanos fejlesztéseket tartják a három legfontosabbnak a budapestiek az előttünk álló időszakban. A negyedik és ötödik helyen a minőségi zöldfelületek, közparkok létesítését, illetve az út- és hídépítést jelölték meg.

Sokan támogatják a HÉV-ek modernizálását

A közlekedés témakörön belül egyértelműen a legnagyobb társadalmi támogatottsága annak a projektnek van, amely a 44 éves átlagéletkorú HÉV járműpark lecserélését célozza új, légkondicionált, alacsony padlós kocsikra.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

54 új HÉV-kocsi érkezhet

Ahogy az elsők között megírtuk itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon a HÉV-ek közbeszerzésére éppen a minap írta ki a Budapest Fejlesztési Központ a pályázatot. Összesen akár 54 új, korszerű kocsi is érkezhet a következő években.

A fonódó villamost is várják

A Dél-Buda irányába tartó fonódó villamos projektje szintén a legnagyobb társadalmi támogatottságú fejlesztések között szerepel.

Ne tiltsanak és kényszerítsenek

A forgalomcsillapítás kapcsán a budapestiek egyértelműen elutasítják a tiltó és kényszerítő eszközöket, ezzel szemben a közösségi közlekedés és az alternatív forgalmi megoldások fejlesztését sokan támogatják.

Kevesen értenek egyet a dugódíj bevezetésével

A dugódíjnak az új fővárosi vezetés által is kilátásba helyezett elképzelésével a megkérdezettek mindössze 23,8 százaléka ért egyet. Nagyjából ugyanennyien támogatják csak az autós forgalom korlátozását a belvárosban az utcák egyirányúsításával, lezárásával (23,4 százalék).

Alig támogatják a nagykörúti bringasávokat

Még ennél is kisebb a támogatása az autósok által használt útvonalak, sávok lezárásának a kerékpáros- és gyalogosforgalom javára (17,4%) és a parkolási díj emelését is csak tízből egy válaszadó helyeselte. A Nagykörúti bringasávokat a válaszadók háromnegyede elutasítja.

Lakásokat akarnak

A rozsdaövezetbe, vagyis az egykori gyárterületekre tervezett új lakóingatlanok ügyét is nagyon támogatják a fővárosiak. Fontos kérdés még a zöld lakóparkok építése, továbbá a minapi kormánydöntés, miszerint új építésű lakásvásárlás esetén a vételár jelentősen csökkenhet azáltal, hogy a lakásvásárlás áfája 25%-ról 5%-ra csökken.

Működjön egyött a főpolgármester a kormánnyal

A kutatásban a Kormány és Budapest Főváros Önkormányzatának viszonyára is rákérdeztek. A válaszadók nagy többsége (96%) szerint a főpolgármesternek akkor is együtt kell működnie a kormánnyal, ha vitáik vannak.

Ne kifogást keressenek, hanem megoldásokat

Szinte ugyanennyien, a válaszadók 93 százaléka gondolja úgy, hogy a fővárosi és a kormányzati vezetőknek kifogások keresése helyett az a dolguk, hogy megoldásokat találjanak a budapesti problémákra.

Ne emeljen adót a főváros

Ugyanakkor 20-ból 19 megkérdezett budapesti szerint lehetőleg úgy kell fejleszteni a fővárost, hogy az ne járjon adóemeléssel és eladósodással.

1000 budapesti válaszolt

A kutatási jelentés alapjául szolgáló adatfelvétel 2020 novemberében zajlott. A minta forrása Magyarország legnagyobb online panelje, a Netpanel volt, jelen kutatás során összesen 1000 fő 18-65 éves budapesti lakost kérdeztek meg. A minta nemre, korra és iskolai végzettségre reprezentatív a célcsoport alapjául szolgáló lakosságra.

Kiemelt kép: A HÉV végállomása Szentendrén – Fotó: BPK