Újabb építési üteméhez ér a 4-es és a 6-os villamosvonal felújítása július 16-án, csütörtökön. Augusztus 5-ig, szerdáig a villamosok a Széll Kálmán tér és a Corvin-negyed között közlekednek, a Corvin-negyed és Újbuda-központ, illetve a Móricz Zsigmond körtér között pótlóbusszal lehet utazni.

Dél-Buda és a belváros között az M4-es metró továbbra is alternatív utazási lehetőséget kínál. A gépjárművel közlekedőknek a Petőfi híd, budai hídfő térségében, valamint a Corvin-negyed és a Baross utca között kell közúti korlátozásokra számítani – írja a BKK a BudaPestkörnyéke.hu hírportálnak küldött közleményében.

A BKK már korábban hírt adott arról, hogy idén a 11. kerületi Goldmann György tér és a Karinthy Frigyes út között végeznek pályafelújítást a 4-es és a 6-os villamos vonalán.

Az idei nyári felújítás következő ütemében, július 16-án, csütörtökön hajnali 4 órától várhatóan augusztus 5-én, szerdán az utolsó járatindulásig a nagykörúti villamosok a Széll Kálmán tér és a Corvin-negyed között közlekednek.

A Corvin-negyedtől villamospótló busz közlekedik tovább Újbuda-központ felé 4-es, a Móricz Zsigmond körtér felé 6-os jelzéssel. A pótlóbuszra a Boráros téren és a Mester utcánál, illetve a Móricz Zsigmond körtér irányú 6-os autóbuszra a Budafoki út / Karinthy Frigyes útnál a villamosmegállóban, a többi megállóhelyen az ezekkel párhuzamos buszmegállókban lehet felszállni. Dél-Buda és a belváros között az M4-es metró gyors, alternatív utazási lehetőséget kínál.

A 4-es és a 6-os villamosvonallal párhuzamosan húzódó Irinyi József utcában a Goldmann György tér és a Karinthy Frigyes út között a belső sávok augusztus 5-ig továbbra is le lesznek zárva. Ugyancsak nem változik az ideiglenes forgalmi rend a Fehérvári úton a Baranyi utcai / Ulászló utcai csomópontnál. Továbbra is tilos lesz parkolni a Nagykörúton a Corvin-negyed és a Csepreghy utca között, mert itt várakoznak, illetve fordulnak meg a villamospótló autóbuszok.

Miért kell ilyen gyakran felújítani?

Egy évvel ezelőtt írtunk itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon arról, hogy Tarlós István, volt főpolgármester elmondta: ha a hetven tonnás Combino villamosokhoz nem alacsonyabb teherbírású pályákat építettek volna annak idején, akkor nem kellene a villamospályákat szakaszosan szinte évente felújítani.

A jelenleg futó Siemens Combino vonatokat egyébként 2006. július 1-jén állították forgalomba, előtte felújították a villamos vonalát, a kanyarokat kiegyenesítették, a megállók peronszintjét az új villamos járószintjéhez igazították, a peronon megjelölték az ajtók helyét, azonban a felújítás nem sikerült tökéletesen: felsővezeték-szakadásokról és áramszedőtörésekről számoltak be a hírek.

Kiemelt kép: 4-es, 6-os villamos – Fotó: BPK