Tarlós István főpolgármestert a budapesti útépítési program keretében elkészült első XVIII. kerületi út átadásán a 4-es-6-os villamosról is kérdezték.

Tarlós István a 4-es és 6-os villamos pályaépítési munkálataival járó közlekedési helyzetre vonatkozó újságírói kérdésre elmondta: ha a hetven tonnás Combino villamosokhoz nem alacsonyabb teherbírású pályákat építettek volna annak idején, akkor nem kellene a villamospályákat szakaszosan szinte évente felújítani.

A főpolgármester szerint azok az alépítmények, amelyek most készülnek, nem fognak újabb és újabb felújítására szorulni – közölte, megjegyezve, hogy télen ilyen munkák nem végezhetők.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A jelenleg futó Siemens Combino vonatokat 2006. július 1-jénállították forgalomba, előtte felújították a villamos vonalát, a kanyarokat kiegyenesítették, a megállók peronszintjét az új villamos járószintjéhez igazították, a peronon megjelölték az ajtók helyét, azonban a felújítás nem sikerült tökéletesen: felsővezeték-szakadásokról és áramszedőtörésekről számoltak be a hírek.

Kidőlt egy felsővezeték-tartó oszlop 2006. július 16-án a Margit hídon, mert az alapja nem bírta a háromszor nehezebb új felsővezeték súlyát. Egy évvel később befejeződött a típuscsere a villamos vonalán.

A Blaha és a Margit híd közötti vonalat 2009. augusztus 1. és 19. között újították fel, ekkor a villamosok csak az Újbuda-központ és a Blaha Lujza tér között közlekedtek. Az északi szakaszon a villamosokat buszok helyettesítették.

A következő évben, 2010. július 24-étől augusztus 19-éig a Blaha Lujza tér és a dél-budai végállomások között végeztek pályafelújítást. 2011. május 1-jétől a 6-os villamos éjjel-nappal közlekedik.

A 6-os villamosvonalat egyébként 1887. november 28-án átadták és mindössze két hónap alatt készült el. Az egy kilométer hosszú vonal A Nyugati pályaudvart kötötte össze a Király utcával. Alsóvezetékes rendszerrel épült, ami azt jelentette, hogy a sínpár között volt egy csatorna, ahonnan egy ún. áramszedőhajó segítségével kapták az áramot a szerelvény. A maximális sebességet 10 km/h-ban állapították meg, a kereszteződésekben és az ívekben ennél lassabban ment a villamos.

A villamosok számozását 1910-ben vezették be, a nagykörúti vonal a 6-os jelzést kapta.

BPK, MTI, Kiemelt kép: MTI Fotó