Egy friss hatástanulmány alapján nincs szükség zajvédő falra az M1-est Esztergommal összekötő M100-as gyorsforgalmi út mentén a dorogi bekötőút 1,3 km-es szakaszán. Az M100-ast tartják sokan az M0-ás nyugati szektorának. A napokban lakossági fórumot rendeznek, ahol várhatóan hangosan bírálják majd az elképzelést.

Az M100-as gyorsforgalmi út építését évekkel ezelőtt még a miniszterelnök ígérte meg a Suzuki japán elnökének. A fejlesztés jól halad, hiszen megvan a nyomvonal és a hatástanulmányok is elkészültek. A jelenlegi elképzelések alapján az út 2-3 év alatt, akár már 2024-re megvalósulhat.

Az útvonal Zsámbék környékén csatlakozik az M1-eshez, majd Perbál és Kesztölc irányában halad Esztergom felé. Az útvonal azért is érdekes, mert egyre többen az M0-ás hiányzó, nyugati szektoraként beszélnek róla, különösen azóta, amióta Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter kivetette az ország és az agglomeráció térszerkezeti tervéből a Budai-hegységen és az alatt, közvetlenül a főváros peremén haladó eddig ismert, úgynevezett városhoz közeli nyomvonalat.

Az M0-ás nyugatra terelésének sok támogatója van, különösen Adyligeten, Máriaremetén, Solymáron és a II. kerületben. Ha ugyanis az M100-as lenne az M0-ás, akkor a Hűvösvölgyi út mentén élőknek nem kellene attól tartaniuk, hogy egyszer csak az autópálya bevezetője mellett találják magukat, Solymáron, Adyligeten pedig nem épülne lehajtó, így az ott élők is megúsznák a forgalmat.

A NIF 2017-es fenti tervein még együtt szerepelt az éppen R11 néven emlegetett M100-as és az M0-s nyugati szektora a 2022-ig tervezett projektek listáján.

Ezzel egy időben Budakeszi vezetése meglehetően nagy gondba kerülne, hiszen ők régóta az M0-ás városhoz közeli szakaszának megépülésében bíztak, mert abban látták a helyi közlekedési helyzet megoldását.

Most tehát egyre inkább úgy tűnik, hogy az M100-asból lehet az M0-ás hiányzó része. Ehhez azonban a pilisi településeknek is lesz néhány szava, ugyanis az M100-as és az M0-ás jelenlegi vége, gyakorlatilag a Budakalászi Auchan közötti szakaszon meg kellene építeni a sztrádát. Ennek nyomvonala még nincs meg, de borítékolható, hogy a 10-es út menti településeket érintené.

Kapcsolódó cikkek

Az M100-as út dorogi bekötőútja kapcsán összehívott lakossági fórum, amely a zajvédő falakról szól tehát azért is érdekes, mert az ott élők már most arra készülnek, hogy az M100-as lehet az M0-ás hiányzó szakasza, óriási átmenő forgalommal és az eddigi méréseknél jóval nagyobb zajterheléssel, ezért már most megpróbálják elérni, hogy az út építésével egyidőben a zajvédő fal is elkészüljön.

A fővárosi agglomerációban a főforgalmú úthálózat fejlesztése tehát folyamatos, már csak az a kérdés, hogy az M100-assal kialakuló nagy körön belüli, az úgynevezett közeli agglomerációban, például Budakeszi környékén mi lesz az úthálózattal.

BudaPestkörnyéke.hu