Idén március elején történt, hogy egy 13 éves kislánynak le kellett szállnia a HÉV-ről, mert elmondása szerint nem tudott jegyet venni az egyik megállóban lévő automatából, mivel az nem működött. Az eseten sokan felháborodtak, most lezárult a BKK vizsgálatának az eredménye.

Kiváló lehetőség az agglomeráció hírportáljánál! Gyere hozzánk hirdetésszervezőnek és vidd el minden hónapban a kimagasló jutalékod! Folyamatos a belépés, a részletekért kattints ide!

A vizsgálat azt állapította meg, hogy az ellenőr nem hibázott – írja a 24.hu. A HÉV-ellenőr a meghallgatásán máshogy mesélte a történetet, mint a kislány. Addig egyezik a két történet, hogy a lány azt mondta az ellenőrnek Budakalász megálló környékén, hogy azért nincs a Budapest határain kívülre is érvénye kiegészítő jegye, mert nem működött a jegy- és bérletautomata a Margit hídnál, és úgy tudta, hogy a HÉV-en is meg lehet venni a jegyet.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Az ellenőr elmondása szerint a kislány Budapest belterületére érvényes jegyet, vagy bérletet sem mutatott neki, ezért az ellenőr azt mondta, hogy ebben az esetben pótdíjat kell fizetnie a lánynak, de hagyta tovább keresni a jegyét. Az ellenőr történetének az a vége, hogy a kislány megkérdezte, leszállhat-e, amire ő azt mondta, hogy igen, ez is egy lehetőség.

A lány története szerint viszont volt bérlete a lánynak – arról nincs szó, hogy ezt meg is mutatta-e –, de a rossz automatás történet ellenére felszólította őt az ellenőr, hogy szálljon le a HÉV-ről. Az eset ráadásul este történt, és a kislánynak a telefonja is le volt merülve, így a szüleit sem tudta értesíteni.

A HÉV-jegyellenőr elmondása szerint igyekezett megértően viselkedni az ön lányával, hiszen egy gyermekről van szó – áll a BKK levelében, amely végül arra a konklúzióra jut, hogy „a két fél nem ugyanúgy emlékszik a történtekre, és bejelentéséhez sem mellékelte az érvényes bérlet másolatát, ezért a BKK Zrt. egyik fél szavát sem vonhatja kétségbe” – írja a lap.

Sokkot kapott az anya, mert elvitte a HÉV a kisfiát, miközben ő és a kistestvér a peronon maradtak

Az anya elmondta a 24.hu munkatárásnak, nem tudták, hogy csatolni kell a bérlet másolatát a bejelentéshez, de ezt azóta pótolták is. Viszont szerinte nem igaz, amit az ellenőr mond, mert a lánya kifejezetten azt kérte, hogy maradhasson a HÉV-en, mert siet. Az anya szerint általános gyakorlat, hogy ilyen esetekben leszállítják az embereket a járművekről.

A BKK ellenőrizte, hogy a kérdéses időpontban valóban volt-e valami hiba az automatákkal, és arra jutottak, hogy „a Margit hídnál lévő négy automata között valóban volt olyan, amelyeknek a rendszere azt jelezte, hogy manipulálták, azonban ez csak néhány percig tartott, így nem sokkal a manipuláció után készpénzt és bankkártyát is elfogadott. Emellett azonban volt olyan készülék is, amely folyamatosan működőképes volt, egészen az éjszakai zárásig”.

A BKK úgy fogalmazott, hogy „a körülmények vizsgálata alapján úgy tűnik, hogy a gyermek és az ellenőr között félreértés történhetett. A BKK Zrt. természetesen megérti a szülők aggodalmát, ezért felhívta a jegyellenőrök figyelmét arra, hogy a gyermekeket érintő esetekben még körültekintőbben intézkedjenek”. A BKK végezetül sajnálatát fejezte ki az eset miatt.

Kiemelt kép: HÉV-végállomás Szentendrén – Fotó: BPK