Kiderült, hogy 13 büntetőpontja volt annak a sofőrnek, aki a halálos kimenetelű balesetet okozta. Az ütközés pillanatában legalább 137 km/h-val közlekedett.

Sajtótájékoztatón ismertette a rendőrség az újabb részleteket

Ahogyan azt elsők között megírtuk, szombat hajnalban halálos kimenetelű közlekedési baleset történt az Árpád hídon. Egy útpadkának vágódó Mercedes egy szabályosan, a biciklisávon tekerő kerékpárost elgázolt, amelynek következtében a biciklis életét vesztette. Azóta egyre több részletet lehetett megtudni a baleset körülményeiről. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Spontán versenyből lett a tragédia

Három autó, egy Mercedes és két BMW spontán versengeni kezdett egymással a közúton. Ez vezetett végül a halálos balesethez, mondta el Balogh Ádám rendőr ezredes, a BRFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Már korábban megkezdődött a versengés

A közúti versenyzés a Róbert Károly Körúton vette kezdetét. Ekkor 0:41 perc volt, a RACE-001-es rendszámú sportautó haladt az élen. Vezetője megcsúszott, ezt követően elvesztette az uralmát a kocsi fölött és nekicsapódott a szalagkorlátnak.

Éppen arra tekert egy kerékpáros

Pont akkor tekert át a hídon egy biciklis, amikor a 690 lóerős Mercedes a szalagkorlátnak ütközött. Egy 26 éves férfi ült a kerékpáron, aki a balesetben két végtagját is elvesztette. Bár kórházba szállították, az életét már nem tudták megmenteni.

Van videófelvétel a balesetről

Az autók közúti versenyzését rögzítették a térfigyelő kamerák. A baleset pillanatát is felvették. A rendőrség a sajtótájékoztatón lejátszotta a videófelvételekt, ám a baleset pillanatát kivágták kegyeleti okokból.

Felborult a Mercedes

A sportkocsi miután felborult, 70 méteren át pörgött a tetején. Végül a másodjára érkező BMW-be csapódott be. Az igazságügyi szakértői vélemény alapján legalább 137 km/h-val közlekedett a Mercedes ott, ahol legfeljebb 70-nel mehetett volna.

Tények és kérdések a baleset kapcsán

Kiderült, hogy ki volt kapcsolva a Mercedes menetstabilizátora. Azt még vizsgálják, hogy a tuningolt autók esetében történt-e esetleg engedély nélküli átalakítás a teljesítményük növelése érdekében.

Korábban is volt már balesete a Mercedes sofőrjének

A Mercedest egy 33 éves férfi vezette. Nem ez volt az első balesete, és már 13 büntetőpont volt a rovásán. A balesetet követően őrizetbe vették, majd kezdeményezték a letartóztatását.

Beismerte a tettét

A balesetet okozó sportkocsi sofőrje elismerte a felelősségét, a gyanúsítás ellen pedig nem élt panasszal. Elmondása szerint azért gyorsított, mert azt érezte, hogy “rátapadt a BMW”. A BMW sofőrje azt állítja, hogy nem versenyzett a Mercedes sofőrjével, attól függetlenül gyorsult. A szemtanúk viszont azt állítják, egyértelműnek tűnt, hogy az autók sofőrjei versenyeznek egymással.

Kiderült, ki tárcsázta a segélyhívót

Az ütközésben nem érintett BMW sofőrje volt az, aki hívta a segélyhívót. Sem alkohol, sem kábítószer befolyása alatt nem állt egyik autó sofőrje sem. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: a baleset helyszínén készült fotó Forrás: BudaPestkörnyéke.hu/GK