Vállalkozását mindenki szeretné a lehető legjobb kezekben tudni, legyen szó a pénzügyekről, a könyvelésről vagy akár a marketingtevékenységről. Mégis sokan ódzkodnak kiszervezni ezeket a feladatokat, és inkább megpróbálják házon belül megoldani például az online kommunikációjukat, hirdetéseik kezelését, közösségimédia-platformjaik frissítését. Vajon hatékonyabb lenne egy hozzáértő digitális marketingügynökségre bízni ezeket a feladatokat? Mi azt mondjuk, hogy igen – nézzük meg, hogy miért!

Az online marketing szerepe

Ma már alig van olyan cég, amelyik ne lenne jelen legalább egy közösségimédia-platformon vagy ne lenne weboldala, hiszen az online marketing az utóbbi években az egyik legfontosabb lábbá nőtte ki magát a legtöbb vállalkozás életében. Ennek fő oka, hogy megváltoztak a vásárlói, fogyasztói szokások, sokan először az interneten keresnek problémáikra, igényeikre megoldást, azaz szolgáltatót.

Brand awareness

Azaz márkaismertség. Egy vásárlói döntés meghozatalakor nagy befolyásoló tényező, hogy mennyire ismert a márka a potenciális vevő számára. Ha felismeri, felidézi, akkor nagyobb eséllyel dönt az ismert márka terméke mellett. Az online marketing szerepe pedig kiemelten fontos abban, hogy a brand ismertsége épüljön, a célcsoport felhasználója minél több helyen találkozzon a márkajellemzőkkel.

Kiemelkedés a konkurenciából

Miben vagyunk jobbak, mint a versenytársak? Erre sok válasz születhet, az egyik nem más, mint hogy sokkal erősebb az online jelenlétünk. A zajból való kiemelkedés bizony sokszor azt jelenti, hogy több, célcsoportunkba tartozó emberhez tudunk minőségi tartalommal eljutni. Ezzel épül a korábban említett márkaismertség és hosszú távon növelni tudjuk a profitot. Ennek titka, hogy lépést kell tartani a fejlesztésekkel és aktívan jelen kell lenni az online világban is.

Bizalomépítés

Az információ sokkal könnyebben jut el az online felületeken követőinkhez, potenciális ügyfeleinkhez, mint bármilyen más offline platformon. Ezen felül nagy pozitívum, hogy sok esetben itt már nem csupán egyoldalú kommunikációról van szó. Vélemények, hozzászólások, bejegyzések, digitális ajánlások formájában közönségünk is néhány pillanat alatt visszajelzést tud adni szolgáltatásainkról, termékeinkről – ez az egyik legjobb eszköze a bizalomépítésnek.

Miért érdemes ügynökségre bízni?

Amennyire nagyszerű lehetőség az online világ marketingtevékenységre, annyira ijesztő is lehet egy vállalkozásnak ez a terület. Gondoljunk csak bele: ez olyasmi, ami állandóan változik, a rendszeres jelenlét pedig sok erőforrást igényel. Ráadásul ez egy összetett, szerteágazó rendszer – gondoljunk csak bele a közösségimédia-platformok újításaiba, az új felületek megjelenésébe! Ami tegnap még trendi volt, az ma már elavultnak számít – ezért mindenképp alapos, naprakész ismereteket igényel. Szerencsére ez az egyik olyan tevékenység, amit bátran bízhatunk egy digitális marketingügynökségre. Nézzük meg közelebbről, hogy ez miért jó döntést!

Biztosan profi lesz a végeredmény

Ma már kiemelten fontos, hogy ne csak a szöveg legyen minőségi, hanem a képi vagy videós anyag is egy-egy előállított tartalom kapcsán.A legtöbb digitális marketingügynökség saját grafikussal dolgozik, így a profi megjelenés garantált. Emellett alapos figyelmet fordítanak a brandazonos tartalmak készítésére, amelyek segítik a márkaismertség építését is. Sőt, az adott platformnak és az ott jelenlévő célközönségnek készítik a tartalmat, így sokkal célzottabb markatingtevékenységre képesek, mintha mi magunk látnánk neki ennek a feladatnak.

Erőforrást takarítunk meg

Az online marketing néhány év alatt egy külön szakmává nőtte ki magát: az is gyakori, hogy már egy-egy platform szakértőivel is találkozunk. Ha egy kollégát megpróbálunk cégen belül kiképezni ezekre a feladatokra, akkor értékes időt vehetünk el az egyéb tevékenységeitől. Ez a világ állandóan naprakész tudást igényel, ezért nagy nyomás nehezedik arra, aki laikusként akar belevágni ebbe. Ráadásul sokkal több időbe telhet egy tartalom elkészítése, a megfelelő hirdetési beállítások megtalálása, mint egy profi ügynökségnek, a hatékonyságról és az optimalizált költésről nem is beszélve.

Több elképzelésünket valósíthatjuk meg

Ha külső vállalkozás hozzáértő szakembereivel dolgozunk marketingünkön, akkor sokkal több lehetőségünk adódik, hogy korábbi elképzeléseinket is megvalósíthassuk. Ez pedig a cég fejlődése, növekedése és végül a magasabb profit elérése szempontjából elengedhetetlen. Emellett egy olyan hozzáértő gárda lesz segítségünkre, akik szakértelemmel tudják irányítani, hogy mely elképzelések lesznek valóban látható hasznára cégünknek. Például tanácsolhatnak szakmai blogindítást vagy tisztázhatják, hogy mely közösségimédia-felületeken vannak jelen a célcsoportunk tagjai.

Több idő jut a vállalkozásfejlesztésre

Cégvezetőként a legfontosabb, hogy minél több tevékenységre megtaláljuk a megfelelő embert, külsős vállalkozást, így nem viszik el a cégfejlesztésről, innovációk bevezetérésről a fókuszt a mindennapi adminisztratív és operatív feladatok. Mindenképp kapacitás szabadul fel, ha nem olyan dolgokkal kell foglalkoznunk, amiket más – sok esetben sokkal hatékonyabban – el tudna látni, hanem vállalkozásunk építésén, optimalizálásán és a profit növelésén dolgozunk.

Több pénz a vállalkozás kasszájában – avagy spórolás és profitmaximalizálás

Egy jó digitális marketingügynökség megbízásával több profitra tehetünk szert, így szemmel láthatóan nagyobb összeg maradhat a vállalkozásban, mint korábban. Természetesen nem egyik napról a másikra jönnek majd ezek az eredmények, de már azzal is sokat spórolhatunk, ha szakértő állítja be online hirdetéseinket és folyamatosan monitorozza és optimalizálja azokat. Így kisebb költéssel több potenciális vásárlót szólíthatunk meg, ami több vevőt és bevételt eredményez majd.

Mivel a minőségi tartalmak és a jó kommunikáció feljebb pozicionálhatja majd cégünket, idővel árakat tudunk emelni, illetve a célközönség igényeire is jobban tudunk majd reagálni új termékekkel, szolgáltatásokkal!

Nagy figyelmet fordítanak az adatelemzésre

Amíg mi általában csak vaktában lövöldöztünk és nagyon örültünk, ha egy hirdetés jól teljesített vagy sok emberhez eljutott egy-egy poszt, esetleg kiemelkedően reagáltak rá követőink, addig egy ügynökség az ilyen eseteket elemzi és az adatok alapján igyekszik jobb eredményeket elérni. Látni fogják az összefüggéseket az adatok mögött, így egy sokkal tudatosabb marketingre lesznek képesek, mint amit mi házon belül elő tudunk állítani. A folyamatos optimalizáció, az A-B hirdetési tesztek pedig elengedhetetlenek ahhoz, hogy a lehető legkisebb költéssel maximalizáljuk a hatékonyságunkat – erre egy ügynökség mindig kiemelt figyelmet fordít!

Mit csinál egy digitális marketingügynökség?

Feladatkörük igen szerteágazó lehet. Kérhetjük segítségüket egy-egy kampány erejéig, de ügynökségre bízhatunk hosszú távú feladatokat, például közösségimédia-oldalaink aktívan tartását vagy hirdetéseink kezelését is.

Ha arra van éppen szükségünk, végezhetnek marketingauditot, melyben szakértői szemmel átnézik az online felületeinket, hirdetéseinket, vagy készíthetnek versenytárselemezést, amiből kiderülhet, hogy miként tudunk jobbak lenni a konkurenciánál, marketing szempontból.

Ha eddig hezitáltunk, hogy igénybe vegyük-e egy marketingügynökség szolgáltatásait, akkor mostanra már biztosan látjuk, miért nincs értelme tovább várni. Az idő- és humánerőforrás-megtakarítás, a cégfejlődésre fordítható extra figyelem, az optimalizált költés, a hatékonyabb hirdetések, a profi megjelenés és jól felépített tartalmak mind-mind olyan tényezők, amikkel versenyelőnyre tehetünk szert a konkurenciával szemben.

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos, auditált mérések szerint a Like Company hírportáljait a forgalmas napokon 600 ezer ember olvassa.