Bármikor leszakadhat egy hűtőszekrény méretű alkatrész a felújított orosz metrókocsikról. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint az alkatrész leszakadása a szerelvény kisiklását is előidézheti.

Az áramellátásért is felel az elektromos átalakító, amihez az orosz gyártmányú szerelvények legújabb sorozathibája is köthető. Az alvázhoz rögzítő kis konzolokon ugyanis sorozatban repedések jelentkeztek. Jelenleg acélhuzatok rögzítik a mázsás készüléket.

„Eddig mindenki azt gondolta, hogy oké, az orosz termékek nem a legkorszerűbbek, de legalább masszívak, van bennük anyag. Hát ez az állítás is megdőlt” – mondta az ATV Híradónak a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke, aki szerint konstrukciós hiba állhat a háttérben.

Mint mondta, 37 szerelvényből 18-nál már látszanak a repedések. Dorner Lajos arra figyelmeztet: ennek a hibának akár súlyos következményei is lehetnek, egészen a vonat kisiklásáig.

Ha nagy sebességnél valami a pályára kerül, egy ennél jóval kisebb tárgy is kisiklathat egy vonatot, egy ekkora mázsás láda pedig nyilvánvalóan ezt tenné, magyarázta.

A Metróért Egyesület elnöke gyors megoldást sürgetne. Bíró Endre szerint két lehetőség közül lehet választani: vagy az orosz partner küldi ki szakembereit a hiba elhárítására, vagy a BKV saját embereinek kell majd a munkálatokat elvégezni, és utólag kiszámlázni a költségeket az orosz félnek.

A sorozathiba hírére Tüttő Kata főpolgármester-helyettes helyszíni szemlét tartott. Mint mondta, az orosz fél is elismerte, hogy gond van, és partner volt a probléma kiküszöbölésében: az összeset cserélik, és plusz egy biztosítóberendezést is beépítenek. A főpolgármester-helyettes hozzátette: már zajlik a tartóvasak cseréje. A felszerelést a vasúti járműjavító végzi az orosz gyár saját költségén.

Kiemelt kép: Repedés a metrókocsi alján – Forrás: VEKE