Az eddiginél jóval nagyobb tarifaemelésről tárgyalt ma a főváros vezetése a BKK és a fővárosi személytaxi-szolgáltató vállalkozások és érdekképviseletek több képviselője. 19% helyett végül 24%-al emelkedhetnek a tarifák május 9-től.

Nagyot változott a világ

A taxisok februárban többször tüntettek azért, hogy 2018. július 1. óta változzanak a tarifák. Akkor au alapdíjat 700 Ft, a kilométerdíjat 300 Ft, percdíjat pedig 75 forintban állapították meg. Közben megváltozott a világ, az átlagkeresetek, az infláció és az üzemanyagok ára jelentősen növekedett, a felek egyetértettek abban, hogy szükséges a jelenlegi hatósági ár felülvizsgálata. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

24%-os emelés

Februárban még csak 19%-os tarifaemelést javasoltak, most ehhez képest nagyobb emelést szeretnének. A javaslatukat elfogadta a fővárosi önkormányzat. Az új mérték a 23-24%-os sávban lehet, az időközben végbement gazdasági környezet romlása miatt, de a pontos számról még folytatódik a tárgyalás.

Köszönjük, hogy a forgalmas napokon már 300 ezren olvastok minket! Ezzel Magyarország Top 15 hírportálja közé került a BudaPestkörnyéke.hu – részletek itt.

 

Május 9-től lesz drágább a taxi

Ami biztosnak tűnik: a tarifaemelésről áprilisban dönt a fővárosi közgyűlés, és május 9-én léphet hatályba az új tarifa. A tarifaemelés mellett több kérdésben is megállapodás született a tárgyalásokon.

Taxidrosztokon kívül is várakozhatnak

Megállapodtak abban, hogy a taxidrosztokon kívül is lehessen majd világító szabadjelzővel várakozni. Minősített 4 évszakos gumiabroncsokat is lehessen majd használni és elektromos gépjármű is lehessen taxi, de csak olyan, ami egy teljes feltöltéssel legalább 150 km megtételére alkalmas.

Kevesebb sárga is elegendő

A műszerfalon elhelyezett tarifatájékoztató táblázat színeinek felcserélése: fekete fólián, fehér grafika kivitelben. Az autók sárga színe esetén a jelenleginél szélesebb „tűréshatár” bevezetését javasolják, beleértve például a kisebb krómozott felületeket, hűtőrácsot is. 2024. január 1-től kizárólag EURO 6-os gépjárműveket lehet új taxiként üzembe helyezni. – írja a Telex.

Díjemelés évente

A taxisok valamilyen automatikus tarifakorrekciót is szeretnének, amely évente figyelembe veszi a fogyasztói árak, üzemanyagár és a nemzetgazdasági helyzet változását, különös tekintettel az üzemanyag árának tartós, 20%-os növekedése esetére.

Több ellenőrzés

A BKK vállalta, hogy 2020-21-hez képest az átlagos havi összes ellenőrzések számát 190-ről tervezetten 240-re emeli, különös tekintettel az engedély nélküli személyszállítást végzőkre.

15 éves autóval is lehet taxizni

Egyetértettek a felek abban, hogy taxiként a forgalomba helyezéstől számított 15. év végéig lehessen használni egy személygépjárművet, ezt közösen kezdeményezik a kormánynál.

Tüntetés az ablak alatt

Februárban kétszer is tüntettek a taxisok, volt amikor a főpolgármester lakásánál demonstráltak. Erről Karácsony Gergely akkor azt írta a Facebookon, hogy „Ma a taxisok egy része az ablakom alatt tüntet, mert emelni szeretnék a tarifákat.”  A főpolgármester hozzátette: „Tény, döbbenetes mértékű az infláció, amit láthatóan a kormány képtelen megállítani. Ugyanakkor az is tény, hogy 2020-ban a Fővárosi Önkormányzat 70 százalékos kedvezményt adott a taxisdrosztdíjból, ami nekünk több százmilliós bevétel kiesést jelent.”

Problémás taxisok

A pesti taxisok komoly fejtörést tudnak okozni a politikusoknak, hiszen többször bebizonyították már, simán keresztben állnak a dunai hidakon, ha valami nem úgy történik, ahogy ők akarják. Így volt ez a rendszerváltás idején a benzinárak miatt, vagy legutóbb amikor a lényegesen jobb és utasbarátabb szolgáltatást kínáló Über elzavarása érdekében tüntettek. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció