Az üzemanyagárak változása miatt most még inkább érdemes a közösségi közlekedést választani, az ingázás nagyjából háromszor annyiba kerül azoknak, akik autóval járnak dolgozni – erre hívta fel a figyelmet a MÁV-Volán csoport. Még akkor is sokkal jobban ki lehet jönni, ha városi helyi bérletet kell váltani a vasúti vagy a buszbérlet mellé.

Újra nő az utasforgalom

Idén már a járványhelyzet előtti időszak utasforgalma tapasztalható a közösségi közlekedési társaságok járatain, a MÁV-Volán csoport utasszáma a 710 milliót is elérheti 2022 végére. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Vonzó menetrend kell

A közlemény szerint ahhoz, hogy még többen szokjanak át a vasúti vagy a buszos utazásra, az autósoknak is vonzó menetrendi év kezdődött december 11-től.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Harmadába kerül

A közlekedési vállalatcsoport ismertette: a Vác és a Nyugati pályaudvar közötti 34 kilométerre a dolgozói bérlet havi 24 600 forintba kerül, autóval a havi költés eléri a 73 ezer forintot.

Megéri buszra vagy vonatra szállni

Budapest és Székesfehérvár között 67 kilométer a távolság, ezen a viszonylaton 49 800 forint a bérlet, autóval ingázva viszont 143 648 forintot kell üzemanyagra költeni. Budapest és Szolnok között a vonatbérlet 71 200 forintba, az autózás 214 400 forintba kerül. A buszbérletek ára is általában harmadannyiba kerül, mint a napi autós ingázás üzemanyagköltsége.

Számolgathatnak az ingázók

Aszódról Budapestre egy teljes árú havi dolgozói bérlet 28 500 forintba kerül, ennyi pénzből ugyanakkor 42,5 liter üzemanyagot lehet tankolni, amit nagyjából 7 nap alatt elfogyasztanak a fővárosba ingázók. A Budapest és Százhalombatta közötti távra 21 400 forintot kell fizetni a buszbérletért, ugyanezt a 30 kilométeres távot 64 320 forintos üzemanyagköltséggel lehet megtenni a havi ingázásoknál.

Hiteles számítások

Az árak a 30 napos, teljes árú vonat- és buszbérletre vonatkoznak, míg a gépkocsiknál 1 utasra, 20 munkanappal számolt a közlekedési társaság, és kizárólag az üzemanyagköltséget vette figyelembe. A személyautóknál az átlagfogyasztást 8 literrel, az átlagos üzemanyagköltséget pedig 670 forinttal számolták.

Élhetőbb reggeli csúcsidő

A BudaPestkörnyéke.hu írt arról, hogy a december 11-én életbe lépett új menetrend szerint Mátra InterRégió elnevezéssel új, óránkénti közvetlen összeköttetés jön létre Budapest és Gyöngyös között. A Mátra és az Agria InterRégió vonatokkal együtt reggel csúcsidőben 15 percenkénti kiszolgálás valósul meg Aszód, Bag, illetve Isaszeg, Pécel felől a főváros irányába. 

Jönnek a KISS motorvonatok!

A kiemelt napszakokban a hatvani és gyöngyösi vonalon is forgalomba állnak az elődeinél jóval több utas befogadására képes KISS motorvonatok. Budapest és Gyöngyös között csak hétköznapokon, Budapest és Eger között hétvégén is közlekednek az emeletes járművek. A Tokaj és a Hernád-Zemplén InterCityk vasárnaptól megállnak Hatvanban, Budapest és Hatvan között felármentesen vehetik igénybe az utasok az InterCityket.

Újrakezdés Vác és Aszód között

December 11-étől újraindult a 2009 óta szünetelő személyszállítás Vác és Aszód között. Hét pár S77-es jelzésű vonat közlekedik majd naponta, hétvégenként a FLIRT motorvonatok szállítják az utasokat.

Esti sűrítés

Dinamikusan nő az utasforgalom a Budapest környéki elővárosi vonalakon a számos fejlesztésnek és a szinte kizárólag korszerű motorvonatok közlekedésének köszönhetően. Az utasigényekhez igazodva hétköznap esti órákban és hétvégén napközben a legnagyobb utasforgalmú elővárosi vonalakon sűrűbben közlekednek a vonatok a menetrendváltástól, félórás követés lesz a 60 perces helyett. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: megéri a közösségi közlekedést választani. Fotó: archív