Úgy tűnik, át kell írni a HÉV üzemeltetési szabályait, hogy ne kelljen kivonni a forgalomból az öreg járműveket. A motorvonat-állomány jelentős része ugyanis közeledik a 60 éves korhoz, ameddig eredetileg használni lehetett volna. Néhány hete a kormány számos fejlesztést törölt, ezek között van a H6-os ráckevei és a H7-es csepeli HÉV-vonal fejlesztése is

Nem csak az életkoron múlik

A HÉV motorvonatainak 23 százaléka idősebb 50 évesnél, és ugyan a most érvényes biztonsági protokoll szerint „csak” 60 éves korukig használhatják ezeket. Elképzelhető, hogy felülvizsgálhatják a szabályt és 60 évnél idősebb járműveket is forgalomba engednek. A MÁV-HÉV Zrt. szerint a biztonságos üzemeltetés „nem pusztán az életkoron múlik”. A technológiai előírások ugyanis szigorúak és a vasúti járművek biztonságosan üzemeltethetők. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

A járműbeszerzés lenne az optimális megoldás

A társaság szerint az utazóközönség számára a legoptimálisabb megoldást természetesen az új járműbeszerzés jelenti, amelynek mielőbbi megvalósulásán a MÁV-VOLÁN csoport és az ÉKM szakemberei folyamatosan dolgoznak.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Egyelőre még nincs zavar

Lapinformációk szerint a meglévő 100 kocsiból most csak három öreg jármű van félreállítva, de ez nem okoz zavart, mert 79-nek kell futnia ahhoz, hogy a menetrendet tudják tartani. A járművek közül kettő jövőre éri el a 60 éves kort, további öt 2026-ig. Baj utána lehet: 1971-ben 16, 1975 és 1979 között pedig 46 motorvonat érkezett az NDK-ból, ezeknek a javítására is szükség lesz.

Németh Szilárd megújulást ígért

 „A csepeli HÉV teljesen megújul 2024-2025-re. A sínek és az infrastruktúra mellett újra cserélik az utastájékoztatási rendszert és az 1964 óta futó szerelvényeket” – ígérte Németh Szilárd rezsibiztos, korábbi csepeli polgármester három évvel ezelőtt. Mint mondta: „a HÉV az a köldökzsinór, ami összeköti Csepelt a belvárossal”.

Sok volt a kellemetlenség

A köldökzsinór hiányát az atlétikai stadion építésekor közelről is megtapasztalták a csepeliek. A naponta 40 ezer utast szállító H7-es HÉV vonalán csaknem egy évig vágányzár volt a Kvassay híd felújítása és az atlétikai stadion építése miatt. Az utasokat pótlóbuszokkal szállították, ami sok kellemetlenséggel járt.

Lázár János mondatai

Tavaly novemberben Lázár János közlekedési miniszter azt mondta, hogy a „HÉV- fejlesztés nem került leállításra”, sőt „prioritást kapott”, a „fejlesztések 2023-ban indulnak”. Alig ért véget az atlétikai világbajnokság, megjelent egy kormányrendelet, amelyben számos fejlesztést töröltek a „rezsicsökkentés megvédése és a honvédelmi célok teljesítése érdekében”. Ezek között van a H6-os ráckevei és a H7-es csepeli HÉV-vonal fejlesztése is – írja a Népszava.

Elmaradt a posztolás

Németh ezúttal nem posztolt semmit, Borbély Lénárd, a Fideszből nemrégiben kizárt csepeli polgármester közösségi oldalán mutatta be Lázár Jánosnak írt levelét, amelyben személyes konzultációt kért a kormányrendelet miatt, amely „hátrányosan érinti Csepel jövőjét”.

Az Aquincum megállónál történt

A BudaPestkörnyéke.hu írt arról a közelmúltban, hogy a H5-ös HÉV-en, az Aquincum megállónál megijedtek az utasok. Füstölni kezdett ugyanis az egyik motorkocsi. A HÉV utasai gyorsan elhagyták a szerelvényt, senki nem sérült meg. Később kiderült: az egyik motorkocsi füstölt, ám lánggal égés nem történt. A tűzoltók átvizsgálták a szerelvényt, de nem kellett végül beavatkozniuk.

Kérdéses, mi okozta a problémát

A MÁV közleményéből kiderül, hogy a kollégáik elsőre nem tudják megmondani, miért következett be a meghibásodás. Ilyenkor az utasok védelme érdekében kiürítik a szerelvényt a protokoll szerint, majd értesítik a Katasztrófavédelmet. Így ha netán mégis tűz keletkezne, akkor meg lehet előzni azt, hogy bárki megsérüljön vagy hogy pánik törjön ki. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció