A Nyugati tér az ország legforgalmasabb közösségi közlekedési csomópontja, aminek egyik legfontosabb elemét, a megújult és akadálymentesített metróállomást március 20-tól használhatják újra az utasok.
Mint 42 éve
Az állomást összesen hét mozgólépcső és egy ferdelift köti össze a felszínnel. A nagyobb, a tér felé vezető lejtaknában úgy tudták elhelyezni a ferdeliftet, hogy ugyanúgy négy mozgólépcsőt építettek, mint eredetileg, 42 évvel ezelőtt.
Elmentek a falig
Ahhoz, hogy ez a technikai bravúr sikerüljön, szó szerint el kellett menni a falig. Amit oldalt látunk, az a tartószerkezet szigetelése, amit az építészek az állomás arculatának részévé tettek.
Újragondolt elemek
Lent az eredeti színekre utaló, azokat újragondoló burkolatokkal, betonpadokkal és persze az eredeti, jellegzetes alakú oszlopokkal találkozunk. A vágányok mögött pedig sörösdobozokkal. Nem eldobálva persze, hanem alumíniumhabbá alakítva.
A megújult metróállomás

A megújult metróállomás

Csendesebb lesz
Ez takarja a vágányok mellett vezetett kábeleket, és az akusztikai burkolat egy részét, amik abban segítenek, hogy a felújított állomások csendesebbek legyenek.
A megújult metróállomás

A megújult metróállomás

Láthatatlan, modern dolgok
„Számtalan fontos és érdekes dolgot persze nem fogunk látni, de jó tudni, hogy ott vannak mellettünk. Ilyen például a modern, vízköddel oltó rendszer vagy a szellőzést biztosító óriási ventilátorok, amiknek a kisebb, de hétköznapi léptékben még mindig óriásinak számító testvéreit a mozgólépcső feletti, átlátható burkolat felett vehetik észre a figyelmes utasok” – írta posztjában Budapest főpolgármestere, Karácsony Gergely.
Kiemelt kép: a megújuló Nyugati téri metrómegálló. Fotók: Karácsony Gergely/Facebook