A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. januárban kiírta a tervezési közbeszerzési eljárást, ezzel elindult az M0-s északi szakaszának megvalósítása. Őrületesen sokba, 400 milliárd forintba kerül az alig 8 km-es autóút. Közben helyi környezetvédők egy csoportja tiltakozik az M0-ás bővítése ellen, sőt szerintük az M10-es is csak a bajt fogja hozni a Pilis-hegység települései számára.

Megkezdődött az M0-ás budai szakaszának fejlesztése

Ahogy azt korábban megírtuk itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon, a tervezésről szóló közbeszerzés kiírásával lényegében elkezdődött az M0-ás Budakalász és Solymár közötti 8 km-es szakaszának előkészítése. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

40 milliárdba kerülhet 1 km

Az M0-ás új szakasza részben alagútban haladna, ezért előre borítékolható volt, hogy nem lesz olcsó, de kilométerenként 40 milliárdra biztosan nem sokan számítottak. Zsilák-Makra András, a Dömper Kft munkatársa a Magyarépítők.hu oldalnak elmondta: az M0-s különösen nehezen megépíthető szakasza nem lesz egyszerű kivitelezői teljesítmény.

Köszönjük, hogy a forgalmas napokon már 300 ezren olvastok minket! Ezzel Magyarország Top 15 hírportálja közé került a BudaPestkörnyéke.hu – részletek itt.

 

5,2 km alagút

“Várható, hogy a jelenleg tervezés alatt álló, de a következő években esedékessé váló, a főváros Észak-budai agglomerációjában a 10. számú és a 11. számú főutak összekötését biztosító alig 8 km hosszú M0-s körgyűrű új szakasza, a maga bonyolult csomópontjaival, szinte a teljes szakaszt lefedő 2×3 sávos összesen 5,2 km hosszú alagút szükségességével, bizonyára 40 milliárd forint feletti kilométeráron fog versenybe szállni” – mondta.

Speciális gépek

A szakértő szerint ahhoz, hogy elkezdődhessen a 84 hónapig tartó projekt, benne a 3 alagútpár építése és a közvetlenül csatlakozó völgyhidak kivitelezése, több, mint egy éves előkészítésre van szükség, hogy az alagút felvonulási területek kialakíthatóak legyenek, a speciális gépeket egyáltalán a helyszínre lehessen szállítani – mondta.

Pirossal jelöltük az M0-ás új 8 km-es szakaszát (Tervezett utak – kék: M100, zöld: M10, sárga: M2) Szürke: az M0 meglévő szakasza

Megjelentek a környezetvédők

Közben a magukat környezetvédőknek mondó Sólyom Környezet – és Természetvédelmi Klub nem javasolja és nem is támogatja az M0-ás budai fejlesztését és az M10-es autóút építését.

Tranzitforgalom és ingatlanspekulánsok

Mint fogalmaznak: „Az érintett lakosság figyelmét felhívjuk arra, hogy az M0 Észak, és az M10 nem a megmentésük, a dugó csillapítás érdekében épül, hanem kizárólag a kelet-nyugati tranzit teherforgalom igényeinek, továbbá helyi ingatlanspekulánsok álmainak kielégítését szolgálná, ugyanis az autóutak mentén, további megabevásárló központok, további logisztikai centrumok építése várható, hasonlóan az M1 mellett Budaőrsnél.”

Katasztrófa az M10 és az M0 budai szakasza

A környezetvédők szerint tájvédelmi, környezetvédelmi és gazdaságvédelmi szempontból is valóságos katasztrófa az M0-ás budai szakasza és az M10-es építése, ezért ők egyáltalán nem javasolják.

Nem áll jól az M10-es út

A Budapestkörnyéke.hu hírportál kérdésére válaszolva a NIF Zrt. közölte: az M10 gyorsforgalmi út Budapest-Kesztölc teljes szakasza rendelkezik környezetvédelmi engedéllyel. Építési engedélyünk csak az Üröm-Solymár (4 km) szakaszra van, félpályás (2×1 sáv) kiépítésre. Jelenleg tervezés nincs folyamatban.

Óriási forgalom

Rossz hír ez annak a 10 ezer embernek, akik már két évvel ezelőtt petícióban kérték az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól, hogy minél előbb épüljön meg az M10-es út. Sokan attól tartanak, ha az M10-es később készül el, mint az M100-as, akkor a jelenlegi 10-es útra és a környező településekre: Pilisborosjenőre, Solymárra, Pilisszentivánra, Pilisvörösvárra, Piliscsabára, Tinnyére, Perbálra, Piliscsévre, Csolnokra, Kesztölcre és Dorogra óriási forgalom fog zúdulni. Úgy tűnik az M10-es útért lobbizóknak még lesz dolguk a helyi környezetvédőkkel. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Forgalom az M0-án Diósdnál – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu