A január elsejével megszűnő NIF Zrt. úgy döntött, hogy búcsúzóul még letarolja a Hamzsabégi sétány melletti vasúti töltésen lévő zöld sávot, vagyis kiirtanak több száz fát – írják az esemény leírásában a szervezői annak a tiltakozásnak, ami ma délután lesz.

Péntek éjjel tudatták az emberekkel

Az eseménynél azt írják, hogy „a munkálatokat az ünnepi időszakra időzítették, a fapusztítást december 5-én kezdik a pesti oldalon. Mindezt – nyilván teljesen „véletlenül”- egy péntek éjjel fél tizenegykor kirakott Facebook posztban tudatták.”  A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Felháborító és elfogadhatatlan

„Miközben Újbuda Önkormányzata, illetve a helyi civilek is bíróságon támadják meg a Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyét, addig a Mészáros Lőrinc közeli V-Híd Zrt. úgy gondolja, hogy ha még a per elindulása előtt gyorsan kiirtják a fákat, akkor értelmét veszti a jogi eljárás. Felháborító és elfogadhatatlan ez a cinikus hozzáállás!!” – tették hozzá.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Bíróságra ment az önkormányzat

Mint ahogy arról mi is beszámoltunk, Újbuda Önkormányzata a bíróságra ment és megtámadta a Déli Körvasút újabb környezetvédelmi engedélyét. A beruházás újabb környezetvédelmi engedélyének alapját képező hatástanulmány kapcsán ugyanis súlyos hiányosságok merültek fel.

A Pest Megyei Kormányhivatal zöld utat adott

A szóban forgó hivatal immáron másodjára is megadta a környezetvédelmi engedélyt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. számára novemberben. Ennek köszönhetően a Kelenföld és Ferencváros közötti háromvágányú kapcsolat valamint az új elővárosi megállók kialakítása elviekben folytatódhatna.

Kifogások az engedély kapcsán

Először a Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért Egyesület volt az, amely az engedély jogszerűségét kifogásolta. Azt a pert meg is nyerte a szervezet. Ezúttal a 11. kerületi önkormányzat döntött úgy, hogy bíróságra viszi az ügyet.

Közleményt adott ki a kerület

A 11. kerület azt írja a közleményében, hogy a Fővárosi Törvényszék precízen kitért arra, hogy milyen szempontoknak megfelelően kell elkészülnie a tanulmánynak. Erre a korábbi környezetvédelmi engedélyt elkaszáló határozat világított rá. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azonban ezt legfeljebb részben vette figyelembe.

Ez a probléma

Nem tér ki a vizsgálat a lehetséges alternatívára, a zajvédelemre, a természetkárosító hatásokra, csakúgy, mint a hőhatás és hősziget-hatás vizsgálatra. Ezeket a hiányosságokat a kerület már a megismételt engedélyezési eljárás alkalmával is jelezte. Már akkor leszögezték, hogy ha ezek a feltételek sérülnek, akkor nem támogatják az engedélyt.

A lakosokat védik

Újbuda Önkormányzatának legfőbb célja a kerületben lakók védelme. Erre hivatkozva támadták meg a november 11-én kelt környezetvédelmi engedélyt. Ez a korábbi döntéssel, intézkedéssel és véleménnyel összhangban történt, méghozzá a jogszabályban előírt határidőnek megfelelően.

Ebben hisznek

“Hiszünk abban, hogy sikerül megakadályozni egy át nem gondolt, környezeti szempontból több mint aggályos beruházást” – írják a közleményben. Úgy fogalmaznak, hogy már az építés és az üzemszerű működés túlzott környezetkárosítást jelentene. A jelenlegi tervek alapján minden évben 51 ezer tehervonat haladna át a 11. kerületen. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Google