Továbbra is csak álom marad a fejlesztés: visszavonták a H8-as HÉV-vonal Gödöllő városhatár-Gödöllő végállomás közötti szakasz fejlesztésének tervezésére kiírt közbeszerzést. A hírt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. jelentette be, indoklást nem tartalmaz a közlemény.

Tanulmány és engedélyezési terv

Az elképzelések szerint döntéselőkészítő tanulmányt, engedélyezési tervet és tenderdokumentációt kellett volna készíteni a H8-as hévvonal Gödöllő városhatár és Gödöllő végállomás közötti szakaszának fejlesztésére. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

4 kilométeres szakaszt újítottak volna fel

A nyertes ajánlattevő tervezési feladata lett volna egy csaknem 4 kilométeres hosszúságú szakaszon a vasúti pálya teljes rekonstrukciójának, illetve 2 állomás (Palotakert és Gödöllő végállomás) és 2 megállóhely (Erzsébet park és Szabadság tér) kialakításának, elektronikus biztosítóberendezéseknek a tervezése, kapcsolódva a további vonalszakaszok tervezéséhez.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

120 méteres hévszerelvények

Minden állomás és megállóhely kialakítását úgy kellett volna megtervezni, hogy azok alkalmasak legyenek 120 méter hosszú hévszerelvények fogadására, a peronok pedig garantálják az akadálymentes megközelíthetőséget.

További közlekedésfejlesztések

A feladat magában foglalta volna a kapcsolódó és keresztező közúti, gyalogos és kerékpáros forgalmi létesítmények teljeskörű tervezését is, így a Táncsics Mihály út, Dózsa György út és a 2×2 sávos Szabadság út keresztezését és lehetőség szerint további gyalogos-kerékpáros keresztezések kialakítását, csatlakozva a hatályos helyi közlekedés- és településfejlesztési tervekhez.

Külön szintű vasúti kereszteződések

Ezen felül lényeges eleme lett volna a tervezési feladatnak a 3-as számú főút (Szabadság út) és a kiválasztott nyomvonalváltozat szerinti további közutak külön szintű közúti-vasúti keresztezésének vizsgálata és tervezése – foglalta össze a projekt lényegét a Gödöllői Hírek.

4,6 milliárd a tervekre

Napi.hu tavaly márciusban írt arról, hogy a kormány 4,6 milliárd forintot biztosít a 2-es metró és a gödöllői HÉV Örs vezér téri összekötésének, valamint a HÉV-vonal korszerűsítésének kiviteli terveire – jelentette be akkor Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszter.

Bizonytalan jövő

Hogy mikor kerül újra napirendre a településünket átszelő HÉV egyre sürgetőbb rekonstrukciójának kérdése, egyelőre bizonytalan. Annyit azonban tudni, hogy a NIF Zrt. a következő év első napjától megszűnik, feladatkörét a Lázár János irányításával működő Építési és Beruházási Minisztérium veszi át, amelynek neve 2023. január 1-jétől Építési és Közlekedési Minisztériumra változik.

Régi álom

A BudaPestkörnyéke.hu írt arról néhány hete, hogy régi álom a HÉV-ek fejlesztése, amit a főváros is támogat. Az akadálymentesítés, az új járművek beszerzése és a vonalak meghosszabbítása tartozik ebbe a projektbe. Arról, hogy ez a beruházás szükséges, nincs vita. A vonatok ötvenévesek, a pálya sok helyen rossz állapotú. A HÉV-ek fejlesztése a külső szakaszon befejeződhet a 2026-os határidőig – ha az uniós forrásokat megkapja Magyarország.

Összekötnék a HÉV-eket

Ha az uniós források meglesznek a HÉV-re, akkor az 5-ös metró néven emlegetett rendszer legelső szakaszai elkészülhetnek az ígért tíz éven belül. A fejlesztés hosszú távú koncepciója az, hogy a szentendrei és a csepeli-ráckevei HÉV-et összekötik a város alatt – nyilatkozta akkor Vitézy Dávid közlekedésért felelős államtitkár, aki azonban azóta lemondott posztjáról. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: egyelőre lemondhatunk a HÉV-fejlesztésről