Továbbra is csak álom marad a fejlesztés: visszavonták a H8-as HÉV-vonal Gödöllő városhatár-Gödöllő végállomás közötti szakasz fejlesztésének tervezésére kiírt közbeszerzést. A hírt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. jelentette be, indoklást nem tartalmaz a közlemény.

Tanulmány és engedélyezési terv

Az elképzelések szerint döntéselőkészítő tanulmányt, engedélyezési tervet és tenderdokumentációt kellett volna készíteni a H8-as hévvonal Gödöllő városhatár és Gödöllő végállomás közötti szakaszának fejlesztésére. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

4 kilométeres szakaszt újítottak volna fel

A nyertes ajánlattevő tervezési feladata lett volna egy csaknem 4 kilométeres hosszúságú szakaszon a vasúti pálya teljes rekonstrukciójának, illetve 2 állomás (Palotakert és Gödöllő végállomás) és 2 megállóhely (Erzsébet park és Szabadság tér) kialakításának, elektronikus biztosítóberendezéseknek a tervezése, kapcsolódva a további vonalszakaszok tervezéséhez.

HOPPÁ! A forgalmas napokon már 300 ezren olvastok minket! Ezzel Magyarország Top 15 hírportálja közé került a BudaPestkörnyéke.hu! Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Hvg, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt.

120 méteres hévszerelvények

Minden állomás és megállóhely kialakítását úgy kellett volna megtervezni, hogy azok alkalmasak legyenek 120 méter hosszú hévszerelvények fogadására, a peronok pedig garantálják az akadálymentes megközelíthetőséget.

További közlekedésfejlesztések

A feladat magában foglalta volna a kapcsolódó és keresztező közúti, gyalogos és kerékpáros forgalmi létesítmények teljeskörű tervezését is, így a Táncsics Mihály út, Dózsa György út és a 2×2 sávos Szabadság út keresztezését és lehetőség szerint további gyalogos-kerékpáros keresztezések kialakítását, csatlakozva a hatályos helyi közlekedés- és településfejlesztési tervekhez.

Külön szintű vasúti kereszteződések

Ezen felül lényeges eleme lett volna a tervezési feladatnak a 3-as számú főút (Szabadság út) és a kiválasztott nyomvonalváltozat szerinti további közutak külön szintű közúti-vasúti keresztezésének vizsgálata és tervezése – foglalta össze a projekt lényegét a Gödöllői Hírek.

4,6 milliárd a tervekre

Napi.hu tavaly márciusban írt arról, hogy a kormány 4,6 milliárd forintot biztosít a 2-es metró és a gödöllői HÉV Örs vezér téri összekötésének, valamint a HÉV-vonal korszerűsítésének kiviteli terveire – jelentette be akkor Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszter.

Bizonytalan jövő

Hogy mikor kerül újra napirendre a településünket átszelő HÉV egyre sürgetőbb rekonstrukciójának kérdése, egyelőre bizonytalan. Annyit azonban tudni, hogy a NIF Zrt. a következő év első napjától megszűnik, feladatkörét a Lázár János irányításával működő Építési és Beruházási Minisztérium veszi át, amelynek neve 2023. január 1-jétől Építési és Közlekedési Minisztériumra változik.

Régi álom

A BudaPestkörnyéke.hu írt arról néhány hete, hogy régi álom a HÉV-ek fejlesztése, amit a főváros is támogat. Az akadálymentesítés, az új járművek beszerzése és a vonalak meghosszabbítása tartozik ebbe a projektbe. Arról, hogy ez a beruházás szükséges, nincs vita. A vonatok ötvenévesek, a pálya sok helyen rossz állapotú. A HÉV-ek fejlesztése a külső szakaszon befejeződhet a 2026-os határidőig – ha az uniós forrásokat megkapja Magyarország.

Összekötnék a HÉV-eket

Ha az uniós források meglesznek a HÉV-re, akkor az 5-ös metró néven emlegetett rendszer legelső szakaszai elkészülhetnek az ígért tíz éven belül. A fejlesztés hosszú távú koncepciója az, hogy a szentendrei és a csepeli-ráckevei HÉV-et összekötik a város alatt – nyilatkozta akkor Vitézy Dávid közlekedésért felelős államtitkár, aki azonban azóta lemondott posztjáról. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: egyelőre lemondhatunk a HÉV-fejlesztésről