Ha az uniós források meglesznek a HÉV-re, akkor az 5-ös metró néven emlegetett rendszer legelső szakaszai elkészülhetnek az ígért tíz éven belül. A fejlesztés hosszú távú koncepciója az, hogy a szentendrei és a csepeli-ráckevei HÉV-et összekötik a város alatt.

Régi álom

Régi álom a HÉV-ek fejlesztése, amit a főváros is támogat. Az akadálymentesítés, az új járművek beszerzése és a vonalak meghosszabbítása tartozik ebbe a projektbe. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Brüsszelből várják a pénzt

Arról, hogy ez a beruházás szükséges, nincs vita. A vonatok ötvenévesek, a pálya sok helyen rossz állapotú. A HÉV-ek fejlesztése a külső szakaszon befejeződhet a 2026-os határidőig – ha az uniós forrásokat megkapja Magyarország.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Gyorsabb vonatokat ígérnek

Ha az uniós források meglesznek a HÉV-re, akkor az 5-ös metró néven emlegetett rendszer legelső szakaszai elkészülhetnek az ígért tíz éven belül. Ebbe a projektbe az akadálymentes állomások kialakítása és a vonatok megemelt sebessége számít bele.

Meglesz az építési engedély

A Kálvin téri alagútra, a ráckevei és a szentendrei HÉV teljes felújítására, valamint a csepeli hosszabbításra is beadták engedélyezésre a terveket. Ha minden jól megy, még az idén meglesz az építési engedély – nyilatkozta Vitézy Dávid a Telexnek.

Összekötik a HÉV-eket

Az 5-ös metró hosszú távú koncepciója az, hogy a szentendrei HÉV-et és a csepeli-ráckevei HÉV-et összekötik a város alatt. Vitézy szerint egyelőre nincs realitása az alagút megvalósításának, de „úgy kell tervezni ma, hogy húsz vagy harminc év múlva reális fejlesztések lehetőségét biztosítsuk”.

Takarékoskodik a vasút

A BudaPestkörnyéke.hu is beszámolt arról, hogy Vitézy a napokban a vasútat érintő takarékossági intézkedésekről és a taxisokról is írt közösségi oldalán.

Lehetetlen kigazdálkodni

A MÁV és a Volánbusznál 130-140 milliárd forint körül lehet majd éves szinten az energiaár növekedése miatti többletköltség. Az államtitkár elmondta: ennyit lehetetlen kigazdálkodni.

Nem állhat le a közlekedés

Az állam finanszírozza a helyközi közösségi közlekedést, a MÁV, GYSEV, Volánbusz, HÉV-ek járatait, és a fő cél az, hogy továbbra is be tudjon járni mindenki vonattal, busszal iskolába, dolgozni.

Fonódó villamos

Az államtitkár a budai fonódó villamos folytatásával kapcsolatban elmondta: a Kopaszi-gát térségében egy óriási városfejlesztés zajlik. A déli egyetemváros és az Infopark kiépült, és ha lesz megállapodás az Európai Unióval, akkor a fonódó villamos is tovább fejlődhet. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció