Burkolatfelújítási és hídszigetelési munkálatok miatt csütörtöktől a következő két hétben is korlátozásokra kell számítani az M0-s autóút több szakaszán.

Csütörtökön indul a munka

Burkolatfelújítási és hídszigetelési munkálatok miatt csütörtöktől a következő két hétben is korlátozásokra kell számítani az M0-s autóút több szakaszán. A burkolatfelújítási munkálatok miatt újabb csomóponti ágon várható félpályás korlátozás csütörtöktől péntekig az M0-M7 csomópontban, ezért az M0-s autóútról az M7-es autópályán Balaton irányába közlekedőknek korlátozásra kell számítaniuk. A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Nem lesz könnyebb Kecskemét fele sem

A korlátozás a kétsávos szakaszon csak egy sávot érint, az M0-s autóútról az M7-es autópályára a Balaton felé fel lehet hajtani. Szintén burkolatfelújítási munkákat végeznek csütörtök reggeltől várhatóan egy héten át az M0-M5 csomópontban az M5-ös autópálya Kecskemét irányába vezető oldalon és az azonos oldali gyűjtő-elosztó pályán.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Szűkítik a pályát

Ezalatt sávelhúzás mellett pályaszűkítéssel is járó korlátozást vezetnek be. A korlátozás idején a csomópontban továbbra is fel lehet hajtani az M5-ös autópálya Kecskemét irányába vezető oldaláról a Vecsés-Alsónémedi összekötő útra és az M0-s autóútra, valamint a Vecsés-Alsónémedi összekötő útról és az M0-s autóútról az M5-ös autópálya Kecskemét irányába vezető oldalára.

Lázárnak egy sávot

Burkolatfelújítást végeznek csütörtök reggeltől várhatóan két héten át az M0-s autóút M4-es autóút felé vezető oldalán, a káposztásmegyeri csomópont és az M0-M2 csomópont közötti szakaszán is. Emiatt egymás utáni ütemben egy-egy sáv zárása várható a szakaszon.

Dunakeszinél sem lesz könnyű

A korlátozás nem érinti a felhajtást az autóútra, illetve a lehajtást onnan. Hídszigetelési munkálatok miatt szakaszos sávzárás várható hétfő reggeltől az M0-s autóút Dunakeszi csomópontja környezetében, a 11-es főúti csomópont irányába vezető oldalon. Várhatóan november közepéig az M0-s 72+700 kilométerénél a belső forgalmi sávot, majd a külső forgalmi sávot zárják le.

Nem lehet gyorsan menni

A beavatkozás teljes idejére a főpályán két sávon, sávelhúzással haladhat a forgalom. A térségben óránkénti 60 kilométeres sebességkorlátozás lesz. A tájékoztatás szerint a szakemberek a munkálatokra, korlátozásokra előjelző táblákkal és a változtatható jelzésképű táblákon is felhívják a közlekedők figyelmét.

Nő a menetidő

A korlátozások miatt a menetidő jelentős növekedésével kell számolni. A közlekedőknek indulás előtt érdemes tájékozódniuk a korlátozásokhoz kapcsolódó aktuális forgalmi helyzetről a Magyar Közút Útinform szolgálatánál, a www.utinform.hu weboldalon – olvasható a közleményben.

Durva számok

A Magyar Közút 2022-es forgalomszámlálási adataiból kiderült, hogy bár az elmúlt években volt kapacitásfejlesztés, továbbra is nagy a terhelés az M0-s körgyűrűn, aminek a déli szakaszain tavaly naponta átlagosan több mint 20 ezer teherautó közlekedett, minden ötödik jármű kamion volt. Ezzel az M0-s lett az ország legforgalmasabb gyorsforgalmi útszakasza: tavaly a legterheltebb, déli részén, a 6-os és az 51-es főút közötti, 14 km-es szakaszon a kapacitáskihasználtság 130 százalék körül alakult. 

Kevés a választási lehetőség

Most a tranzitforgalomnak nincs sok választása: vagy az M0-sra megy, vagy letér az M1-esről Győrnél a 81-esre Mór és Székesfehérvár felé, ahonnan a 62-es és az 52-es főúton keresztül érheti el az M5-ös autópályát. Erre az útvonalra épülne meg az M200-as és M8-as, de ez még minimum 10 évbe telne.

Csúszás

A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szerint 2028-ban kezdődhetnének meg a munkálatok, de az eredeti ütemterv szerint idén el kellett volna indulnia az M1-es bővítésének, ennek a csúszása pedig hatással lehet a többi fejlesztésre is – írja a Világgazdaság. A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

MTI/Kiemelt kép: illusztráció