Kábelvezetékek gyulladtak ki az 1-es metró egyik szerelvényében. Teljesen leállították a kisföldalatti közlekedését a Deák tér és az Oktogon között.

Tűz a metróban

Az 1-es metró Deák Ferenc téri megállójához riasztották hétfőn délelőtt a fővárosi hivatásos tűzoltókat, mert a szerelvény egyik kocsijában vezetékek égtek. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Szellőztetik a helyszínt

A metró tűzjelzője beindult, az állomást az utasok elhagyták. Az egységek a keletkezett tüzet több porral oltóval fékezték meg, majd megkezdték a helyszín átszellőztetését.

HOPPÁ! A forgalmas napokon már 300 ezren olvastok minket! Ezzel Magyarország Top 15 hírportálja közé került a BudaPestkörnyéke.hu! Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Hvg, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt.

Tűzoltók a helyszínen

A Telex azt írja, a Deák Ferenc tér környékén rengeteg a tűzoltó, nagy a szirénázás a környéken.

Nem jár a metró

A BKK Info a Facebookon azt írta, az M1-es metró nem közlekedik a teljes vonalon jármű-meghibásodás miatt, a kimaradt szakaszon pótló autóbusszal utazhatnak. A 105-ös és a 178-as autóbusz, illetve a 72M trolibusz igénybevételét is ajánljuk.

Első a biztonság

Nemrég írtunk arról, hogy öt éve tart a 3-as metró felújítása, a tervek szerint jövőre kell elkészülnie a teljes, 16 kilométeres szakasznak. A felújítás során az állomások üzemi terei különálló tűzszakaszként határolódnak el az utasforgalmi terektől és a biztonságunk érdekében rengeteg új technikai berendezést szereltek be. 

Éghetetlen anyagok

Arra is figyeltek, hogy a beépített burkoló és díszítő elemek nem éghető anyagokból készüljenek. Az új tűzvédelmi rendszereknek köszönhetően a metróállomás területén minimális, szinte lehetetlen tűz keletkezésének és tovább terjedésének az esélye.

Automatikus védelmi rendszer

Vészhelyzet esetén minden védelmet biztosító berendezés automatikusan bekapcsol és a katasztrófavédelem is azonnal jelzést kap, az utasoknak pedig egyetlen teendőjük van: követni a hangosbemondó utasításait.

Elbontották a régi rendszereket

A meglévő főszellőző berendezéseket el kellett bontani és helyette olyan rendszert kellett kialakítani, amely az utasterek szellőztetése mellett alkalmas a hő- és füstelvezetésre is – mondta Davidovics Sándor, a BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatóságának katasztrófavédelmi referense.

Óriási ventilátorok és hangcsillapítás

A referens azt is elmondta a videóban, hogy yet-ventilátorokat, vagyis repülőgép motorokhoz hasonló teljesítményű ventilátorokat is beépítettek az alagutakba, annak érdekében, hogy az utasok ne süketüljenek meg, speciális, úgynevezett kulisszás hangcsillapító elemeket is beépítettek az alagutakba.

Teljes körű védelem

Az utasbiztonság már az M3 metró építésekor is kiemelten fontos területet jelentett, de a ’70-es, ’80-as évek technológiáját a 21. századi követelmények sokszorosan felülírták. A régi tűzjelző központok összetett vezérlési feladatok végrehajtására nem voltak képesek, ezzel szemben az új tűzjelző berendezések már automata vezérlésűek és teljes körű védelmet biztosítanak. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció