Tovább maradnak levágva a magyar vonatok a nyugat-európai hálózatról, mint ahogy azt eredetileg ígérték. A néhány hétből több hónap is lehet, erről tájékoztatott csütörtök este az egyik osztrák vasúttársaság. A MÁV még nem erősítette meg az újabb kellemetlen hírt.

Október 4-e óta rövidített útvonalon

A BudaPestkörnyéke.hu az elsők között adott hírt arról, hogy az osztrák vasúttársaság tájékoztatása szerint október 4-étől rövidebb útvonalon közlekednek  a felsorolt Railjet xpress járatok (rjx 60, rjx 62, rjx 64, rjx 66, rjx 68). A változás a Budapest-Keleti pályaudvarról 7:40 és 15:40 között két óránként Bécsen át Münchenbe induló vonatokat érintette érzékenyen, ugyanis azóta Bécsben át kell szállni! A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Levágták a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról

„A MÁV-nak a Budapest-Győr fővonalon a vágányzár miatt megmaradt, egyetlenként még közlekedő óránkénti nemzetközi vonatokat sem sikerült pontosan (értsd 20-30 perc késésnél kevesebbel) közlekedtetni, ezért az osztrák vasút, az ÖBB a vágányzár első két hetének tapasztalatai és többszöri figyelmeztetés után ma egyoldalúan bejelentette: levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról és kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München fele továbbmenő budapesti railjet vonatokat” – írta Facebook-oldalán Vitézy Dávid. 

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Nem várnak a vonatokra

Ez nem csak átszállási kényszert jelent Bécsben, ugyanis az a cél, hogy Ausztriában továbbra is pontosan járjanak a vonatok, tehát a késve érkező budapesti vonatra nem fognak várni.

Felfoghatatlan

„Mivel a nemzetközi vonatokon kívül minden más vonatot buszok pótolnak ezen a szakaszon, felfoghatatlan számomra, hogy az osztrákok jelzései után hogy nem sikerült a vonatokat olyan időpontban indítani Budapestről akár a menetrendet módosítva, hogy időben menetrend szerint odaérjenek Bécsbe” – folytatja Vitézy.

Megoldható feladat lett volna

A korábbi közlekedési államtitkár szerint ez a legkisebb odafigyelés vagy a probléma megoldásának szándéka mellett sikerült volna. Az, hogy ez mégis így történik, egyet mutat: lényegében az intézményes szakmai kontroll megszűnt a MÁV működése fölött.

Következmények nélkül

„Úgy tűnik, ezt a fajta rugalmatlanságot és az utasok szempontjainak leghátulra sorolását következmények nélkül meg lehet tenni az ország legfontosabb nemzetközi vasúti kapcsolatánál” – zárja posztját Vitézy.

Kitolták a határidőt

A legfrissebb hírek szerint az egyik osztrák vasúttársaság, az ÖBB arról tájékoztatott, hogy egészen decemberig tolják ki a határidőt. A Magyar Hang információi szerint az elhúzódó magyar felújítással magyarázzák a döntést.

Marad az átszállás

A tájékoztatás szerint előreláthatóan december 10-ig marad érvényben az intézkedés, ami miatt a magyar utasok nem tudnak átszállás nélkül, közvetlenül eljutni vonattal nyugat-európai városokba. A MÁV egyelőre nem erősítette meg az osztrákok vasúttársaság által megosztott információkat.

Ideiglenes sebességkorlátozás

Ahogy írtunk róla, konfliktus bontakozott ki korábban a MÁV vezetése és a vasutat is felügyelő Lázár János között annak kapcsán, hogy a sínek elöregedése miatt a vasúttársaság ideiglenes sebességkorlátozást vezetett be a Budapest-Győr-Hegyeshalom vonalon, egészen konkrétan Biatorbágy és Szárliget között. 

Kapkodott a MÁV

Vitézy Dávid, korábbi közlekedésért felelős államtitkár szerint ez egy olyan ultimátumszerű helyzetet hozott létre, amely következtében a MÁV kapkodva, minden erőforrást mozgósítva, a máskor megszokott felkészülési időt lerövidítve kezdte meg szeptember 18-án a pályajavítást az érintett szakaszon. Ez pedig azt jelentette, hogy az egyik vágány helyett pótlóbuszokat állítottak forgalomba Budapest és Tatabánya között. A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt kép: illusztráció