Napok óta a szokásosnál is nagyobb dugó borzolja a kedélyeket a fővárosi közlekedésben. A forgalmasabb órákban a Hungária körúton akkora a torlódás, hogy a Szentendrei út – Kacsóh Pongrác úti felüljáró közötti négy és fél kilométeres távot akár másfél órába is telhet megtenni. Mint kiderült, nagyobb odafigyeléssel talán elkerülhető lett volna ez a káosz.

Egyszerre kezdtek felújítási munkába több helyen

A körutak szerepe az egész budapesti közlekedésben meghatározó, Az itt kialakult dugók a város más részeire is kihatással vannak, vagyis azoknak is kijut a mindennapi álldogálásból, akik alapvetően nem a Hungária körútra, csupán annak közelébe igyekeznek. A kialakult helyzet oka valószínűleg az, hogy több kulcsfontosságú útszakaszon egyszerre folynak felújítások, melyek együttes erővel bénítják meg a közlekedést. Az M0-s körgyűrű M3-as autópálya és Megyeri híd közötti szakaszán teljes sávlezárással járó munkálatok folynak, miközben a Kacsóh Pongrác úti felüljárón is felújítják az utakat. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Rossz döntés volt

Az utak karbantartása fontos feladat, ám a két említett útszakaszon egyszerre munkába fogni autós szempontból egészen biztosan rossz döntésnek bizonyult, írja elemzésében a totalcar.hu.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Minden eddiginél több az autó

A fővárosban minden eddiginél több az autó, miközben az utak mérete nem növekedett. A probléma oka észben az, hogy egyre több budapesti költözik ki a város peremére, hogy aztán onnan autóval járjon dolgozni a központi kerületek valamelyikébe.

A tömegközlekedés a jó irány

Karácsony Gergely főpolgármester inkább a tömegközlekedés, kerékpározás és rollerezés irányába igyekszik terelni az embereket. Az ügy érdekében számos forgalmas belvárosi kerület közlekedését átvariálták, P+R parkolókat alakítottak ki, a kerékpársávok száma pedig folyamatosan növekszik.

Elzárt pénzcsapok

A lap emlékeztet arra, hogy amióta a főváros ellenzéki kézre került, a kormány elzárta a pénzcsapokat, Lázár János építési és közlekedési miniszter pedig az összes Budapest közlekedését fejlesztő beruházást leállította. Mindemellett Lázár minisztériuma az M0-s körgyűrűt is fizetőssé tenné, mely a BKK elemzése szerint még az eddigieknél is több autót terelne a Fővárosba

Dugó dugó hátán

A BudaPestkörnyéke.hu írt arról, hogy Szigetszentmiklósról és a Csepel-szigetről nehézkes a közlekedés Budapest irányába. A legnagyobb problémát az M0-s autópályáig való eljutás okozza. Kora reggelente már így is tömött sorokban állnak az autók Szigethalmon, Halásztelken és Szigetszentmiklóson. A megnövekedett számú lakosság közlekedését nagymértékben fogja hátráltatni a sziget kellős közepére tervezett Tesco logisztikai bázis megépülése. 

Közfelháborodás

A gigaraktár átadása jövő év nyarára várható. Az ügy és a polgármester eltitkolt nyilatkozata közfelháborodást keltett, hiszen a logisztikai központ tőszomszédságában alig néhány száz méteres szakaszon kezdődött el az útépítés, ami kizárólag a Tesco logisztikai bázis megközelítését szolgálja. Az építkezés idejére ideiglenesen kialakított jelzőlámpák hangolása az egész sziget közlekedését blokkolta akkor, és csúcsidőben ma is folyamatos dugókat okoz.

Ellentmondó adatok

A beruházással kapcsolatosanan Szigetszentmiklós polgármestere és jegyzője is – a telepítési tanulmányterv adataira hivatkozva – azt állította, hogy nem fog jelentős kamionforgalmat okozni a Tesco beruházás. Egy 2022 januárjában tartott lakossági fórumon a beruházó képviselője mindössze napi 122 teherautó pluszforgalmat prognosztizált. 2023-ban a hivatalos önkormányzati lapban a Tesco plusz forgalmát pedig 3%-os növekedésben határozták meg, ami 572 jármű. Ehhez képest a lakosság és a képviselők előtt eltitkolt közútkezelői hozzájárulás már a tényleges számokat tartalmazta.

Kiderült a döbbenetes valóság

A valódi adatokból kiderült, hogy a forgalomterhelés nagyságrendekkel nagyobb lesz, mint korábban állították: A Tesco napi 944 db személygépkocsi és kistehergépkocsi, 142 db középnehéz teherautó, 189 db nehéz teherautó és 1106 db pótkocsis és nyerges tehergépkocsi, vagyis kamion forgalomra kért engedélyt.

Meglepő határozat

Ahogy azt korábban itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon megírtuk, 2022 júliusában a közútkezelő által kiadott határozat szerint a Tesco csak akkor kaphatott volna használatbavételi engedélyt, ha megépül az M0 csomópont is, októberben ezzel mégis teljesen ellentétes tartalmú határozatot adtak ki. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció