Vitézy Dávid a Budapesti Fejlesztési Központ vezetője bejelentette, hogy a HÉV felújításokat a csepeli és a ráckevei HÉV-el kezdik. Szerinte ez lehet a 2020-as évtized legjelentősebb budapesti fejlesztése.

A Budapesti Fejlesztési Központ vezetője a Pesti Hírlapban írt arról, miért fontos a HÉV-ek, különösen a csepeli és a ráckevei vonal fejlesztése. Szerinte nonszensz, hogy a több mint 100 éve épült vonal városi végállomása most is ott van, mint egykor. A szakember szerint a HÉV-eket be kell hozni a belvárosig és össze kell kapcsolni azokat a metróval.

Vitézy Dávid így fogalmazott: „A dél-pesti agglomerációban, Szigetszentmiklós térségében 30%-kal nőtt a lakosság az elmúlt másfél évtizedben, de ebből a HÉV utasszáma alig tudott profitálni. Csak autóból lett több, ami egész Budapesten dugókat és légszennyezést okoz.

Csepelen és Soroksáron egész budapesti kerületek közlekedését látja el a két déli HÉV-vonal. Óriási barnamezős, felhagyott ipari területek állnak parlagon a Soroksári út mentén, melyekbe életet tudna lehelni a HÉV fejlesztése.

IDE KAPCSOLÓDIK: Budapest Jolly Jockere, Vitézy Dávid a főpolgármesternek és a kormánynak is jó, de ki ő valójában?

A két vonal ma összesen 47 ezer utast szállít naponta – ez 108 ezerre, tehát több mint duplájára növelhető, ha a vonalakat teljesen felújítjuk, a vonatokat új, akadálymentes, korszerű járművekre cseréljük és meghosszabbítjuk őket a föld alatt a Kálvin térre, hogy ott elérjék a belvárost, az M3-as és az M4-es metrót, a Boráros téren pedig a nagykörúti villamost.

Ez lenne egyben az „ötös metró” névre hallgató, évtizedes elképzelés első lépése, mely hosszú távon a déli HÉV-vonalakat a szentendrei vonallal a belváros alatt kapcsolná össze, új metrószerű összeköttetést létrehozva Budapest alatt.

Ez ugyan távlati terv, de a csepeli és ráckevei HÉV-ek fejlesztése a 2020-as évek egyik legjelentősebb budapesti fejlesztése lehet. Ezért is kezdjük ezzel a munkát a Budapest Fejlesztési Központban: még februárban megjelenik a pályázat a vonal építési munkáinak tervezésére, a MÁV-HÉV-vel pedig elkezdtük az új vonatok beszerzését. 133 év után nincs tovább mire várni.” – írta a Budapesti Fejlesztési Központ vezetője.

Kiemelt kép: A gödöllői HÉV egyik szerelvénye – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu