Vitézy Dávid a Budapesti Fejlesztési Központ vezetője bejelentette, hogy a HÉV felújításokat a csepeli és a ráckevei HÉV-el kezdik. Szerinte ez lehet a 2020-as évtized legjelentősebb budapesti fejlesztése.

A Budapesti Fejlesztési Központ vezetője a Pesti Hírlapban írt arról, miért fontos a HÉV-ek, különösen a csepeli és a ráckevei vonal fejlesztése. Szerinte nonszensz, hogy a több mint 100 éve épült vonal városi végállomása most is ott van, mint egykor. A szakember szerint a HÉV-eket be kell hozni a belvárosig és össze kell kapcsolni azokat a metróval.

Vitézy Dávid így fogalmazott: „A dél-pesti agglomerációban, Szigetszentmiklós térségében 30%-kal nőtt a lakosság az elmúlt másfél évtizedben, de ebből a HÉV utasszáma alig tudott profitálni. Csak autóból lett több, ami egész Budapesten dugókat és légszennyezést okoz.

Hirdetés

Csodálatosan felújított lakás Újbudán, az Etele Plaza és az MOL Campus közelében, nem messze a Duna-parttól. Alkalmi ár: 68,5 MFt. Készpénzes vásárló esetén alkuképes az ár! A részletekért kattints az alábbi képre!

 

 

 

 

 

Csepelen és Soroksáron egész budapesti kerületek közlekedését látja el a két déli HÉV-vonal. Óriási barnamezős, felhagyott ipari területek állnak parlagon a Soroksári út mentén, melyekbe életet tudna lehelni a HÉV fejlesztése.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

IDE KAPCSOLÓDIK: Budapest Jolly Jockere, Vitézy Dávid a főpolgármesternek és a kormánynak is jó, de ki ő valójában?

A két vonal ma összesen 47 ezer utast szállít naponta – ez 108 ezerre, tehát több mint duplájára növelhető, ha a vonalakat teljesen felújítjuk, a vonatokat új, akadálymentes, korszerű járművekre cseréljük és meghosszabbítjuk őket a föld alatt a Kálvin térre, hogy ott elérjék a belvárost, az M3-as és az M4-es metrót, a Boráros téren pedig a nagykörúti villamost.

Ez lenne egyben az „ötös metró” névre hallgató, évtizedes elképzelés első lépése, mely hosszú távon a déli HÉV-vonalakat a szentendrei vonallal a belváros alatt kapcsolná össze, új metrószerű összeköttetést létrehozva Budapest alatt.

Ez ugyan távlati terv, de a csepeli és ráckevei HÉV-ek fejlesztése a 2020-as évek egyik legjelentősebb budapesti fejlesztése lehet. Ezért is kezdjük ezzel a munkát a Budapest Fejlesztési Központban: még februárban megjelenik a pályázat a vonal építési munkáinak tervezésére, a MÁV-HÉV-vel pedig elkezdtük az új vonatok beszerzését. 133 év után nincs tovább mire várni.” – írta a Budapesti Fejlesztési Központ vezetője.

Kiemelt kép: A gödöllői HÉV egyik szerelvénye – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu