A Budapesti Fejlesztési Központ igazgatója, Vitézy Dávid azt mondta, hogy a tömegközlekedés több, mint 100 éve nem volt olyan válságban, mint most, amikor azt kérik: ne szállj fel a buszra, villamosra, csak akkor, ha semmilyen más választásod nincs. Vitézy maszkban utazik, de nem hord kesztyűt és van egy ötlete a Biodóm megmentésére.

A járvány következtében változások alakulhatnak ki a tömegközlekedésben. Ahogy a New York-i terrortámadás után természetessé vált, hogy egy fél liter ásványvizet sem vihetünk fel a repülőgépre, természetes lehet, hogy minden forgalmasabb állomáson automatikus testhőmérséklet méréseket vezetnek be. Koreában, Japánban működnek ilyen rendszerek, Kínában pedig már a városi buszokra is szerelnek ilyeneket – mondja Vitázy Dávid az Égéstér382 című Youtube videóban.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

HÉV-fejlesztés

A csepeli, ráckevei és a szentendrei HÉV fejlesztése napokon belül elkezdődik, hiszen a munkára jelentkező cégek nemsokára leadják az ajánlataikat. Kiviteli tervek, vagyis a munkagépek felvonultatására alkalmas tervek készülnek. Teljes pályafelújítás, akadálymentesítés lesz, új peronok készülnek és új szerelvényeket fogunk beszerezni, amelyek maximálisan 100 km/h-ás sebességgel tudnak majd haladni. Kinézetre a mostani elővárosi vonatokra fognak hasonlítani de nem lesz bennük wc. Arra számítunk, ha sikerül jó minőségű HÉV-et csinálni, akkor duplázódhat a forgalom, vagyis érdemben csökkenhetnek a dugók – mondta az igazgató.

Van egy ötlet a Biodóm megmentésére

A Biodómról Vitézy Dávid azt mondta, hogy az épület ugyan nem a Budapesti Fejlesztési Központ, hanem a főváros hatásköre, mégis egy ötlettel álltak elő. A 70-es években gyökerező építésügyi engedélyeztetések értelmében nagy parkolót kellene hozzá építeni a Városliget zöldterületének a rovására. Azt javasolták a fővárosnak, hogy ez ne épüljön meg, ennek árát inkább fordítsák a dóm befejezésére.

Különleges szabályok

Vitézy Dávid azt is elmondta, hogy Budapestre és környékére speciális szabályozásra lenne szükség, hiszen itt él a magyar lakosság 30 százaléka, ráadásul a népsűrűség össze sem vethető az ország többi részével. Több jogszabály változtatásán dolgoznak, mert az nem mehet tovább, hogy például annak, aki egy kisboltot akar csinálni előírják, mennyi autóparkolót kell kialakítania.

IDE KAPCSOLÓDIK: Budapest Jolly Jockere: Vitézy Dávid a főpolgármesternek és a kormánynak is jó, de ki ő valójában?

Húsz éves távlat

Az időtávval kapcsolatban elhangzott, hogy a HÉV, a körvasút és a HÉV-szerelvények fejlesztése beleférhet a következő 7 éves Európai Uniós pénzügyi ciklusba. Minden más, például a Déli és a Nyugati Pályaudvar összekötése alagúttal, ezt követően jöhet.

„20 évre tervezünk, hiszen a nagy közlekedési rendszereket pár év alatt nem lehet megújítani. Annak amit most csinálunk csak akkor van értelme és akkor lesz valódi haszna, ha van víziónk arról, hogy 2040-re hová szeretnénk eljutni.” – mondta a Budapesti Fejlesztési Központ igazgatója, Vitézy Dávid.

Kiemelt kép: Vitézy Dávid – Forrás: Facebook/Vitézy Dávid