Megnyílt Budapest legújabb vasúti megállója Akadémiaújtelep néven a hatvani vonalon, a 17. kerületben, közel a 10. kerület határához. Egyelőre félóránként fognak itt megállni vonatok, a Gödöllő és a Keleti pályaudvar között járó S80-asok. Vitézy Dávid a Budapesti fejlesztési Központ igazgatója vonattal érkezett az új megálló átadására.

Nem tűnik nagy dolognak, de mégis az

Új vasúti megállót adtak át Rákosmentén. Nem tűnik nagy dolognak, de ha az összképet figyeljük, akkor figyelemre méltó. A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia egy újabb láncszeme lett most az utasoké. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Egységes jegyrendszer

A stratégia célkitűzése az elővárosi vonalak kapacitásának és szolgáltatási szintjének emelése, az ezeket összekötő belső szakaszok megteremtése, fejlesztése, a tarifaközösség, vagyis az egységes jegyrendszer, a digitalizáció mellett számos új megállóhely létrehozása, hiszen a vonatok ma még sokszor megállás nélkül mennek el lakóterületek, fontos intézmények vagy éppen a városi közlekedés vonalai mellett, felett.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

15 perc alatt a belvárosba

Akadémiaújtelep és Rákoskeresztúr térségéből mától gyorsabban, 15 perc alatt, és a környezetet a legjobban kímélő módon lehet eljutni a Keleti pályaudvarhoz, azaz a belváros felé.

Dugók nélküli közlekedés

A vasút a legjobb mód arra, hogy ne kelljen autóval dugókban állni nap mint nap – írja Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ igazgatója a közösségi oldalán. Hozzáteszi: lassan a végéhez közeledik a Rákos–Hatvan szakasz rekonstrukciója, a 17. kerület három meglévő megállója is megújult, és belépett negyedikként Akadémiaújtelep.

Modern megálló

A vonal 17. kerületi felújított szakaszán rendezett megállók készültek, a kor követelményeinek megfelelő utastájékoztatást szereltek föl. A vasút elvágóhatását két új felüljáró is segíti a kerületben, megkönnyítve az itt lakók közlekedését.

Akadémiaújtelep, az új megálló

Forrás: Facebook/Vitézy Dávid

15 percenként induló vonatok

A mostani félóra helyett az a cél, hogy itt is negyedóránként járjanak a vonatok. A felújítások a város belsőbb szakaszain is zajlanak. Készül a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között a plusz egy vágány. Onnan pedig a BFK készíti elő a további felújítást és kapacitásbővítést: új vágány építését Rákosligetig.

Több parkoló a külvárosi állomásoknál

Ugyancsak folyik az előkészítése a 120a vonal megállóinak teljes akadálymentesítésére, felújítására Gyömrőig, autó és bicikliparkoló kapacitások megteremtésére, növelésére. További új megállókat is terveznek a Rákosról Újszászra és Szolnokra vezető, 120a jelű vonal kerületi részén a Helikopter lakópark és Madárdomb kiszolgálása érdekében.

Építési engedély

A belső szakaszon pedig Kőbánya felső peronjait a sokkal közelebbi átszállási kapcsolatokat adó Élessarokhoz akarják telepíteni, illetve az 1-es villamos és további villamosok, buszok, az épülő Kőbányai kulturális negyed elérését szolgálja majd a Közlekedési Múzeum megálló, amelyre már megszerezték az építési engedélyt.

Három új megálló

Egy távolabbi fejlesztés, a Déli Körvasút is érinti az itt lakókat, hiszen a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia tervei szerint Rákosmentéről is járnak majd vonatok a Déli Körvasút irányába a három új megálló (Népliget, Közvágóhíd, Nádorkert) és Kelenföld, Dél-Buda felé.

Elővárosi vasút

A külső körvasút fejlesztésével az ottani új megállókhoz és azokon át majd a Nyugati pályaudvarhoz is eljutnának innen egyes járatok, sőt a távlati tervekben szereplő vasúti alagúton a Széll Kálmán térre is. Így hálózza be lépésről lépésre az elővárosi vasút Budapestet egy új kötöttpályás szolgáltatást kínálva a következő évtizedekben a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia célkitűzései szerint.

Hosszú idő

Egy nagy vasúti beruházás átfutási ideje 7-8 év, ha az elővárosi vasúthálózat fejlesztését gyorsítani akarjuk, akkor nagy számban kell a beruházásokat előkészíteni Budapesten és térségében – ezért tesszük pontosan ezt a Budapest Fejlesztési Központban – tette hozzá Vitézy DávidA BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Vitézy Dávid leszáll a vonatról Akadémiaújtelepen – Forrás: Facebook/Vitézy Dávid