Tarifaemelési javaslattal álltak elő a budapesti taxisok, miután eltörölték az üzemanyag-ársapkát és nekik is drágább a tankolás. A személyfuvarozók egy része közvetlenül az Orbán-kormánnyal kezdett egyezkedésbe, míg mások a tarifákat megállapító önkormányzatokkal kezdtek alkudozni.

Munkacsoportokat alakítanak ebben az évben

A kabinet Fónagy János gazdaságfejlesztéssel kapcsolatos parlamenti ügyekért felelős államtitkárt jelölte ki a taxisokkal való tárgyalásra, aki tavaly kétszer is leült a szakma képviselőivel, idén pedig munkacsoportokat alakítanak, ahol a taxishiénák megfékezéséről és az árszabályozásról is megpróbálnak mindkét fél számára elfogadható álláspontra jutni – írja a Népszava.  A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Januárra halasztották a megbeszélést

Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke ezzel szemben az elejétől fogva annak a híve volt, hogy az önkormányzatokkal kell tárgyalóasztalhoz ülni, mivel a tarifa megállapítása, rendeleti szabályozása a helyi hatóságokhoz tartozik. Ezért decemberben a fővárosi önkormányzatot is megkeresték az érdekvédelmi és szakmai szervezetek. „A városvezetés korrekt volt, kétszer is egyeztettünk az év vége előtt. De senki sem akarta elkapkodni a dolgot, ezért januárra halasztottuk az egységes javaslat kidolgozását” – mondta Metál Zoltán.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

19 százalékos emelést javasolnak

A taxisok 80-90 százalékát lefedő szervezetek a benzinársapka eltörlése utáni 40 százalékos emelést figyelembe véve mérsékelt, 19 százalékos áremelési igényt fogalmaztak meg – írja a lap.

Ezt kétféle módon tudnák bevezetni

Az egyik megoldás az lenne, ha az alapdíj 1500 forintra emelkedne, a kilométerdíj 440 forintra, míg a percdíj 110 forintra nőne. 

A másik ötlet szerint csak az alapdíj lenne több

A másik változat szerint a kilométerdíj és a várakozási díj változatlan marad, viszont az alapdíj 1900 forint lenne. A taxisok inkább az első változatot támogatják – közölték.

A miniszterelnökhöz fordultak

Mint ahogy arról mi is beszámoltunk, a miniszterelnökhöz fordult az üzemanyagár-sapka kivezetése miatt a Független Egységes Szakszervezetek Szövetsége tagszervezete, a Nemzeti Szakszervezet, illetve a Taxis Tagozat. Az egyeztetések első fordulója decemberben volt.

Könnyítéseket kérnek

A taxisok több könnyítést is elérhetnek: a minisztérium szerint megnyújthatják a taxisok vizsgái között eltelt időt, vagy úgy módosíthatják, hogy kreditpont alapú legyen. Megemelhetik a taxik maximális életkorát 15 évre. Növekedhet a „hiénák” elleni harcban az ellenőrzések száma és összetettsége – foglalta össze korábban a 24.hu.

Nem csak az üzemanyag, minden költség növekedett

 „A növekvő alkatrész, biztosítás, távközlési, üzemanyag, tagdíj, hatósági engedélyek sokasága, vizsgadíjak és további költségek akkora mértékben emelkedtek meg, amelyek már a márciusban megnőtt bevételeket szinte semmissé tette” – írják.

Áprilisban döntöttek a taxitarifa-emelésről

Május 9-től emelkedtek a fővárosban a taxis tarifák: az alapdíj 700-ról 1000 forintra, a kilométerdíj 300-ról 400-ra, a percdíj pedig 75 forintról 100 forintra nő, erről akkor lapunk is beszámolt. Mint megírtuk a a taxirendelet módosítását egyhangúlag fogadta el a testület. Az elfogadott javaslatban akkor azt írták, hogy a 33 százalékos emelést a legutóbbi díjmegállapítások óta bekövetkezett eddig is jelentős üzemanyagár-emelkedés, valamint a megnövekedett infláció és a minimálbér emelkedése együttesen indokolta. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció