A Levegő Munkacsoport javaslatának értelmében 500 forintos napi úthasználati díjat kellene bevezetni a Budapest területére belépő járművekre, írta meg több lap is a civil szervezetet megjelölve forrásként.
Újfajta Budapest matrica
A szervezet úgy gondolja, hogy egy újfajta Budapest-matrica alkalmazásával lenne megvalósítható, amit a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. már működő kamerarendszerei ellenőrizhetnének, írta meg a 24.hu.
Környezeti és egészségi károk
„Budapesten és környékén évente több mint háromezer ember korai halálát és mintegy hárommillió megbetegedést okoz a légszennyezés. A gépjármű-közlekedés okozta környezeti és egészségi károk becslések szerint meghaladhatják az évi ezermilliárd forintot. Olyan intézkedésre van szükség, amellyel gyors ütemben csökkenthetők ezek a súlyos veszteségek.” – írta indoklásában Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
FRISS!
Ezért lenne szükséges
Vargha Márton, a civil szervezet közlekedési témafelelőse úgy véli egy ilyen díj bevezetése már érdemben csökkentetné a gépjárműforgalmat, továbbá javulna a levegő minősége, ugyanakkor a tömegközlekedésre sem hárulna akkora elviselhetetlen többleterhet.
Havi bérlet ára
A tömegközlekedési bérlet havi árával nagyjából megegyező mértékű díj ráadásul elő tudná készíteni az általuk már évek óta javasolt kilométer- és szennyezésarányos városi útdíj bevezetését is – közölte Vargha Márton.
Petíciót indítottak
A szervezet a témában petíciót is indított, ezzel azt szeretnék elérni, hogy a főváros vezetése készíttessen megvalósíthatósági tanulmányt a budapesti útdíj bevezetéséről.
Ez is érdekelhet:
Karácsony Gergely ezt mondta korábban a dugódíjról
Karácsony Gergely főpolgármester szerint nem időszerű a dugódíj bevezetése Budapesten. „Nem az az időszak van, amikor értelmes párbeszédet lehet folytatni erről a díjról” A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: Illusztráció – Forrás: BPK