Új híd épülhet Rómaifürdő és Újpest között. A forgalom rávezetése miatt egy új 5 km-es autóutat is építeni fognak. Már kiírták a hídhoz vezető közlekedési útvonalak megvalósíthatósági tanulmánytervének az elkészítéséről szóló pályázatot. Ha jól alakulnak a dolgok, 2030 környékén elkészülhet a híd. A környezetvédők még nem szólaltak meg, a környéken élők jelentős változásokra készülhetnek. Térképen mutatjuk a híd várható helyét és az új autóut nyomvonalát, tekerj lejjebb a cikkben!

Elkezdődött

Az Aquincumi híd és kapcsolódó közlekedési hálózat részletes megvalósíthatósági tanulmányterv készítésére írt ki a minap közbeszerzési pályázatot a Budapesti Közlekedési Központ.

700 méteres hidat építenek

Az uniós közbeszerzési közlönyben megjelent felhívásból az derül ki, hogy az új híd az Újpesti vasúti hídtól északra épül majd meg és 700 méter fesztávolságú lesz.

Napi 300 ezer érdeklődő olvasó! A BudaPestkörnyéke.hu a 11. legolvasottabb hírportál lett Magyarországon. Részletek itt. Közben ne hagyd ki a napi programajánlatunkat sem, mert Budapesten és környékén mindig történik valami. Ide kattintva megnézem a friss programokat.

 

 

Még nincs pontos helyszín

A híd pontos helyét még nem határozták meg, csak körbeírták hol lehet. A most kiírt tender arról szól, milyen útvonalakon lehetne majd rávezetni a forgalmat.

Új 5 km hosszú út is épül

A kiírásból egyelőre az derül ki, hogy az új híd a 10-es számú főút és az M3-as autópáya bevezető szakasza között létesülő új, 5 km hosszú kapcsolattal együtt hoz létre olyan hálózatot, amely a meglévő hálózati elemeken nem okoz feszültségeket.

Nagy területet érint a változás

A tervezési terület a Bécsi úttól a 2-es számú vasútvonal, majd Körvasút mentén a Marcheggi híddal párhuzamosan az M3-as autópálya bevezető szakaszáig tart. Ezt próbáltuk meg az alábbi térképen piros színnel jelölni. A nagyításhoz, kicsinyítéshez kattints a térképre.

Itt a lehetséges nyomvonala az új főútnak

Jelentős átalakítások

Ha megindul az építkezés, a pirossal jelölt környéken élők jelentős átalakításokra, építkezésekre számíthatnak, hiszen egy új 5 km hosszú utat fognak felépíteni a Bécsi úttól az M3-as bevezetőig.

Nem akarnak autópályát

A pályázatban kiemelik: “nem városi autópálya kialakítása a cél, hanem egy városi szövetbe jól illeszkedő új gyűjtő-elosztó körút létesítése.” Az Aquincumi hídra egyre nagyobb szükség van, hiszen az Árpád híd és a Megyeri híd közötti nincs autós átjáró.

Hasonló lehet a Galvani hídhoz

Az új hídhoz vezető útvonalak kialakítása vélhetően a Csepel és Újbuda között épülő Galvani hídhoz fog hasonlítani, ahol szintén nem városon belüli autópályát terveztek, hanem inkább a Petőfi hídhoz hasonló, a város szövetébe jobban illeszkedő átjárót.

Az új dél-budai híd
A Galvani híd látványterve – Forrás: BFK

Sok új kapcsolat és lehetőség

Ahogy azt szeptemberben az elsők között megírtuk itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon 70 éve várnak arra a csepeliek arra, hogy Budapesten belül átkelő épüljön Buda irányába. A Galvani híd építése hamarosan elkezdődik, szeptemberben pedig közbeszerzési hirdetménnyel megindult a hídon átvezető villamosvonal tervezése is. Az új kapcsolat révén villamosösszeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között a Rákóczi hídtól délre, a budai Galvani utca és pesti Illatos út vonalában tervezett új Duna-hídon át, amely naponta több mint 50 ezer gépkocsival tehermentesíti a Budapest belvárosát.

Kiemelt kép: illusztráció, még nem készült látványterv az Aquincumi hídról – Forrás: bizjournals.com