135 új Mercedes-Benz busz áll forgalomba Budapesten, közölte közösségi oldalán péntek délelőtt Karácsony Gergely.

Ellentmondás?

A főpolgármester posztjában azt írja: „Az új buszokat éppen azon a napon mutattuk be, amikor nyilvánosságra hoztuk a fővárosi intézmények és cégek száznál több takarékossági lépését az energiakrízisre adott válaszként. Nincs itt valami ellentmondás? Elmondom miért nincs.” – kezdte a bejegyzést Karácsony Gergely, majd így folytatta:

Előre, nem hátra

„Hogy klasszikusokat idézzek: Budapest előre megy, nem hátra, mert a válságból csak így lehet kitörni. Éppen a mostani megélhetési válság, energiaválság és klímaválság egymásra épülő hatásai bizonyítják, hogy folytatni kell a 2019-ben megkezdett zöld és szociális fordulatot. A válságtünetekre adott legokosabb nagyvárosi megoldás a közösségi közlekedés fejlesztése. Ennek a fejlesztésnek a következő lépése pedig új buszok, villamosok és trolik beszerzése – és én ebből nem engedek.” A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Megoldás

„Ez a legjobb megoldás a megélhetési válságra is, hiszen már most látni a közúti forgalom adatain, hogy sokan vannak, akik nem engedhetik meg maguknak az eddig megszokott autózást, és még többen vannak, akiket otthoni munkavégzésre kényszerített a válság. Számukra érdemi alternatívát kell nyújtanunk a közösségi közlekedésben. Éppen emiatt a hatalmas infláció ellenére sem emeltük a bérletek árát, ingyenes utazást biztosítunk a 14 év alattiaknak és a sajnos egyre nagyobb számú álláskeresőnek is.”

Energiaválság

„Az energiaválságra is egyfajta válasz az új járművek beszerzése, hiszen a matuzsálemi korú, elavult buszok helyett érkező új buszok érdemben kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, a jelenleg nagyobb számban forgalomba állítható elektromos buszt pedig úgy hívják: troli.”

Megtakarítás

Az új buszok évente több mint 20 ezer tankolást takarítanak meg a fővárosnak. Ide tartozik, hogy a 3-as metró felújítása 50 napnyi közvilágítási energiát takarít meg.” – írta a posztban a főpolgármester, majd így fogalmazott:

Klímaválság

„A klímaválság elleni küzdelemhez pedig az új buszok, trolik és villamosok károsanyagkibocsátás-csökkenéssel járulnak hozzá. A járműcsere-programmal pedig elérjük, hogy az összes magas padlós buszt kivezetjük a forgalomból. 2023-ban Budapesten már csak alacsony padlós buszok közlekednek, ez komoly előrelépés a célul kitűzött akadálymentesítésben is.”

Budapest szolidáris

„Budapest nem megszorításokkal, kényszerű bezárásokkal, hanem szolidaritással és okos fejlesztésekkel küzd meg a válságtünetekkel. Mondtam: túlélünk, ha beledöglünk is. Mert Budapest veled van” – zárta gondolatait Karácsony Gergely. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kapcsolódó:

Teljesen alacsonypadlóssá válik a budapesti buszflotta – 29 új Mercedes busz érkezett a BKV-hoz, hamarosan új trolik is érkeznek

Kiemelt kép: BKK