Valaki nagyon elszúrt valamit az M0-ás déli hidjának felújításával. Egy évvel ezelőtt is óriási dugókat okozott a belvárosban, hogy a két évig tartó rekonstrukció után, akkor ismét lezárták a hidat. Tavaly azt ígérték őszre végleg megjavítják. Eltelt egy év, még mindig nincs kész. Most ismét ott tartunk, mint egy éve: lezárták a milliárdokért felújított átjárót, az autósok pedig kerülőút hiányában a belvárosban mennek át a Dunán, ezért egyre elviselhetetlenebb dugók alakulnak ki.
Kijavítják a kijavított hibákat
Szeptember 1-ig ismét teljesen lezárják a Deák Ferenc híd északi, azaz az M1 autópálya felé vezető oldal hídját. Ezalatt végzik el azokat a beavatkozásokat, amik a várakozás szerint helyrehozzák a híd 2018 és 2020 közötti rekonstrukciójának hibáit. Az északi hídrészt a munkák során meg kell emelni, hogy ki lehessen venni a sarukat, és kicserélhessék őket. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Csak az M5-felé vezető oldal járható
A javítások ideje alatt a közlekedők 2×2 sávon haladhatnak a híd déli, azaz az M5 autópálya felé vezető oldal hídján. A forgalmi terelések teljes időszakában a kerékpáros és gyalogos forgalmat fenntartják. Szeptember 1-től mindkét hídon a forgalom mindkét irányban újra 4 forgalmi sávon haladhat.
Egy hídnak látszik, de valójában két híd van egymás mellett
Iszonyatos teher
Közben egyre nagyobb a dugó a belvárosban. Legutóbb Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke írt erről a közösségi oldalán. Így fogalmazott: Az M0-s hárosi Duna-hídjának az ismételt lezárása iszonyatos terhet jelent a városban közlekedők számára. Az M0-son kialakuló 10-15 kilométeres torlódások befelé nyomják a forgalmat, olyanok is a belvárosi hidakat választják, akik egyébként elkerülhetnék a várost.
A bal oldali hidat zárták le
Megdöbbentő helyzet
Az alábbi képet a kabinetfőnök kedd reggel készítette. Jól látszik, hogy Soroksár és a Campona között, időben a legrövidebb út a Rákóczi hídon keresztül vezet. „Megdöbbentő, hogy ez az út majd egy órát vesz igénybe, ráadásul akkora a dugó az M0-son, hogy a két külvárosi helyszín között azt ajánlja, inkább menjünk be a városba.” – fogalmazott Balogh Samu.
Rövidebb a belváros felé kerülni
A kivitelező felelőssége
Egy évvel ezelőtt egy július végi kormányinfón Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszter elmondta, egy beépített saru tört el a hídon, ami a kivitelező, Strabag felelőssége és a szavatossági időn belül ki kell cserélniük.
Nekiment a kormánynak a főpolgármester
Akkor Karácsony Gergely keményen nekiment a kormánynak. A főpolgármester szerint a kormányzati beruházás elhúzódása miatt napközben, még az iskolaszünetben is, állandóak a közlekedési dugók a környéken.
Sok emberre van hatással
Az M0-ás híd május végi lezárása Dél-Pest, Dél-Buda és a Csepel-sziget közlekedőire van a legnagyobb hatással. De a híd lezárása távolabbi települések, például a nyugati országrészből az M0-áson a reptérre igyekvők bejutását is meghosszabbítja, akik szintén a fővároson keresztül keresnek rövidebb utat.
Semmi sem változott
„Ez az ügy a budapestiek százezrei mellett több tízezer embert érint az agglomerációban is. Ezért a kormány tartozik a válaszokkal a budapestieknek és az agglomerációban élőknek” – fogalmazott egy éve a főpolgármester.
Nem sikerült
A M0-ás érintett szakaszának felújítása 2018-ban kezdődött, akkor azt ígérték 2020 tavaszára minden munkálatot befejeznek. Hát ez nem sikerült. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Fotók: Az M0-ás lezárt hídja – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu