Nem támogatják a turizmus szereplői a fapados repülők kitelepítését a fővárosból, mert úgy látják, taktikailag elhibázott lépés lenne a rekordforgalmat bonyolító stratégiai iparág jövője szempontjából.

Keress gyorsan sok pénzt, gyere hozzánk hirdetésszervezőnek! Fizetjük a telefonszámlád, a járulékaidat és nem számít mennyi idős vagy! A részletekért kattints ide!

A ferihegyi repülőtér zajhatásainak és a légszennyezésének csökkentését szolgáló felvetést értékelve Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke Magyar Nemzetnek elmondta: ez nem időszerű lépés most, amikor látványosan fejlődő pályára állt a beutazó forgalom.

Szerinte nem örülne a turizmusszakma, ha a fapados repülőgépeket kitelepítenék a fővárosból. Arra kényszeríteni a turistát, hogy Győrből, Debrecenből vagy Tökölről, Kecskemétről jöjjön fel a fővárosba további költségekért, taktikai hiba lenne – fogalmazott a szakember, hozzátéve: nagyon át kell gondolni minden oldalról a fapadosok kitelepítésének lehetőségét, nehogy öngólt lőjünk.

Kapcsolódó cikkek:

Vélhetően az alternatív reptereken sem történnének akkora beruházások, amelyek a mostanitól jelentősen eltérő módon szolgálnák ki az utasokat. Ahogy más országokban, egyszerűbb építményekkel oldanák meg a kitelepített szolgáltatást. Ezt tetézné a fővárostól való távolság leküzdése, amely a közlekedési infrastruktúrát is megterhelné

Megjegyezte: ma a turizmus nagyon kiszolgáltatott a légi közlekedésnek, a turisták nagy része repülővel utazik. A fapadosok kitelepítése a fővárosból elriaszthatja azokat a légitársaságokat is, amelyek közvetlen járatban gondolkodnak Budapesttel, a befektetőknek ez nem lenne jó üzenet az elkövetkező évekre.

Flesch Tamás szerint ezzel együtt indokolt, hogy a stratégiai jelentőségű Budapest Airport a szolgáltatásaiban fejlődjön, és a főváros kapujaként a magyarországi turizmushoz méltóbb színvonalon fogadja az érkezőket.

Kiemelt kép: Ferihegyi repülőtér – Fotó: BPK