A 3-as metróvonal középső szakaszának átadás előtt álló két állomásán, a Kálvin téren és a Corvin-negyedben március végéig a hő- és füstelvezető rendszert tesztelik, a próbák célja az új berendezések hatékony működésének ellenőrzése.
Hetek óta tesztelnek
A BKV közleménye szerint a február 21-én kezdődött tesztsorozat bő egy hónapig folyik, és helyszínenként várhatóan négy-öt napig tart. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Füst jöhet
A metró szellőzőin – metróállomások körül – füst kiáramlására lehet számítani, naponta akár többször is – hívták fel a figyelmet.
Nem káros
A BKV hangsúlyozta, hogy az égésterméknek sem az állomások kijelölt biztonsági zónáiban, sem a felszíni füstkivezető nyílások környezetében nincs egészségkárosító hatása.
Volt ahol már sikeres volt a teszt
Az ugyancsak átadás előtt álló Semmelweis-klinikák metróállomáson már lezajlottak a tesztelések és a sikeres hatósági ellenőrzés után újabb helyszínen kezdődik el a próbafolyamat.
Az új helyszínek
A második füstpróba helyszíne a Corvin-negyed metróállomás, ezért a Klinikák és a Kálvin tér közötti szakaszon lehet füstkiáramlást tapasztalni majd. A füstpróbákat március 10-11-én, valamint március 16. és 18. között tartják 8 órától legkésőbb 17 óráig.
A négynapos ünnep alatt így jár a 3-as metró
Március 14-én és 15-én a 3-as metró szerelvényei egész nap Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér, illetve a Lehel tér és Újpest-központ között közlekednek. A Nagyvárad tér és a Lehel tér között az M3-as metrópótlóbusszal lehet utazni.
Kétnyelvű táblák
Könnyebben áttekinthető, magyar és angol nyelvű menetrendi táblákat helyeztek ki a megállókba – közölte a Budapesti Közlekedési Központ. Ez vonatkozik a metrókra is. A most kihelyezett menetrendi laptáblák a korábbiaktól eltérően mind formai, mind esztétikai szempontból teljes mértékeben megfelelnek a fővárosi közösségi közlekedés arculatának – olvasható a BKK közleményében.
A januári nagy baleset története
Ahogyan arról a Budapestkörnyeke.hu is beszámolt, metróbaleset történt január 22-én Kőbányán. Most kiderült sokkal nagyobb a baj, mint elsőre gondolták, 1 milliárd forintot is meghaladhatja a kár értéke.
Tönkrement a pálya
A baleset miatt a harmadik, ott álló szerelvény is sérült. A pálya az adott helyen tönkrement, a kisikló vonatok a kábeleket elvágták és a programszőnyeget is elszakították.
Emberi mulasztás történt
Az eset körülményeit az illetékes hatóságok mellett a BKK is elkezdte kivizsgálni, és hamar arra jutottak, hogy emberi mulasztás történt.
1 milliárdos kár
Szakértői becslések szerint a BKV-nak a helyreállítások költsége meghaladja az 500 millió forintot, de az egymilliárd forintot már nem – írta akkor nem pontosított forrásra hivatkozva az Index.