Az eddigieknél hatékonyabb zajvédő falakkal kísérletezik a Magyar Közút az M0-ás két szakaszán – közölte a társaság kedden a sajtóval. Az egyik fejlesztés Diósdnál lesz, erről először a BudaPestkörnyéke.hu hírportálnak beszélt a térség kormánypárti országgyűlési képviselője, Aradszki András.

Alumínium falrendszer

A friss közlemény szerint Diósdnál, az M5-ös autópálya felé vezető szakasz 7-es kilométerszelvényében alumínium falrendszert telepítenek. Egy másik M0-ás szakaszon, a 73-as csomópont északi kihajtóágánál, Dunakeszinél fabeton zajárnyékolók kerülnek a megrongálódott fafonatos panelek helyébe. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Jó hangelnyelési képesség

Az új technológiákat a 4 éve meghirdetett kísérleti út- és hídépítési programban próbálják ki. Előnyeik közül kiemelték a tartósságot, a gazdaságosságot, az esztétikailag is kedvező kialakítást. Az alumínium falrendszer könnyű is, ezért hidak és felüljárók zajárnyékolására különösen alkalmas, míg a fabeton a kiváló hangelnyelési képessége miatt jó megoldás – tették hozzá.

Köszönjük, hogy a forgalmas napokon már 300 ezren olvastok minket! Ezzel Magyarország Top 15 hírportálja közé került a BudaPestkörnyéke.hu – részletek itt.

 

Ha jó lesz, máshol is alkalmazzák

A kivitelezését követően mérnöki és laborfelügyeleti vizsgálatok rögzítik a zajvédők közlekedésre és környezetre gyakorolt hatásait. Ha beválnak, a kísérleti telepítést széleskörű alkalmazás válthatja fel – olvasható a közleményben.

Zajvédő fal az M1-es autópálya mentén Biatorbágynál

Fotó: BPK

Zajvédelmi beruházások

Aradszki András, Érd-Diósd térségének Fidesz-KDNP színeiben újraválasztott országgyűlési képviselője nemrég a BudaPestkörnyéke.hu hírportálnak adott nagyinterjúban elmondta: Komoly zajvédelmi beruházások indulnak Diósdon és Törökbálinton, Érden az M0-ás mentén.

Innovatív megoldás

„A törökbálintiak és a diósdiak megkerestek, hogy az M0 és az M1-es miatt nagy a zaj a település egyes részein és jó lenne zajvédelmi megoldást kialakítani. Felvettem a kapcsolatot az illetékes tárcával és egy innovatív megoldásban gondolkodtunk. Ennek az a lényege, hogy dinamikus forgalomszabályozást alakítunk ki, tehát az aktuális zajszinthez igazodva villannak fel a sebességkorlátozó táblák, és az ellenőrzés is bele lesz építve a rendszerbe.” – mondta portálunknak a képviselő.

Zajvédelmi csomag

Aradszki András hozzátette: „2016-ban Diósdon már történt egy zajvédelmi beruházás, csökkent is a zajszint. Az M0-ás menti zajvédelemben én tovább szeretnék menni. Diósd, Törökbálint és Érd vonatkozásában tervezünk egy zajvédelmi csomagot megvalósítani. Ebben a tárca messzemenőleg támogat, és Európai Uniós pénzek is lesznek erre.”

Aradszki András, országgyűlési képviselő

Aradszki András, a Fidesz-KDNP országgyűlési képviselője – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu

Megvédik a környéken élőket

Az országgyűlési képviselő portálunknak elmondta: „Az M0-nak a törökbálinti oldalán zajvédelmi fal fog épülni, a diósdi oldalon pedig zajgyűjtő kollektorokkal megemelik a már elkészült és létező falat. A szándékok komolyságát jelzi, hogy pár napja Diósdnál elkezdődött a zajvédelmi beruházások egyik fontos elemének kivitelezése. Ugyancsak innovatív megoldásról van szó, amelynek segítségével Törökbálint és Diósd közötti M0-ás felüljáróra is zajvédelem kerül, hogy megvédjük a környéken élőket a zajforrástól.” A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Nagyinterjú a Fidesz-KDNP országgyűlési képviselőjével

Az Aradszki Andrással készült teljes interjúnkat ide kattintva éred el: “Engem nem a politikai kalandorság hozott, én ide tartozom” – mondja Aradszki András, Érd térségének Fidesz-KDNP-s országgyűlési képviselője, aki ismét ringbe száll a választáson

Kiemelt kép: Zajvédő fal az M1-es autópálya mentén Biatorbágynál – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu