Ahogyan arról a BudaPestkörnyéke.hu is beszámolt felmerült annak a lehetősége, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium a teljes M0-s autóutat fizetőssé tenné. Persze a kormány tervezete nagy felháborodást váltott ki országszerte, Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere is kiborult a tervezet miatt. A főpolgármester ugyanis úgy véli, ezzel a budapestieknek okoznának kárt, a tárca azonban azt mondja: erre találták ki a vármegye matricát.

Plusz bevétel

Az Építési és Közlekedési Minisztérium egyértelműen a kb. 150 milliárdnyi plusz bevétel reményében írná át az útdíjak szabályozását, melynek mint ismert egyik sarkalatos pontja, hogy az M1-es és az M5-ös, illetve az M4-es és az M3-as autópályákat összekötő szakaszainak bevonásával az M0-s autóút teljes egészében fizetőssé válna. A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Karácsony Gergelynek nem tetszik

Karácsony Gergely persze a téma kapcsán nem tetszésének adott hangot a Facebook-oldalán, pár nappal ezelőtti bejegyzésében azt írta, az autósok megsarcolása mellett ismét Budapestnek, a budapestieknek okoz kárt a kormány. Úgy véli az M0-ást nem fizetőssé, hanem sokkal inkább ingyenessé kellene tenni, ezt pedig ők már több ízben kezdeményezték is. A napokban pedig bejelentette, ezt ismét megteszik, érvekkel, tényekkel, adatokkal alátámasztva.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Hatással lenne a fővárosi közlekedésre

A 24.hu kérdésére, hogy pontosan mik is ezek az érvek, tények valamint adatok a sajtóosztály azt reagálta, a fizetős M0-ás – benne a bevezetni kívánt „hídvám” – dugókat, környezetszennyezést okozna a fővárosban, és igazságtalan sarcot jelentene a budapestieknek. Közölték a BKK az Egységes Forgalmi Modell segítségével vizsgálta meg, milyen hatással lenne az M0-ás fizetősség tétele a városi úthálózaton.

Forgalomnövekedés

„Egy átlagos hétköznap teljes napi forgalmával számolva a fizetősre tervezett utakon, és ennek hatására az M0-s autóúton és az M31-es autópályán csökken a forgalom, ezzel párhuzamosan többletforgalom jelenik meg Budapesten belül és agglomerációs bevezető utakon. A kormány javaslata több dugót eredményezne a városban” – írták a válaszukban.

Hídvám

Továbbá kiemelték, hogy a fővárosi autósoknak is kellene „hídvámot” fizetni, legalábbis azokban biztos, akik a 3. és 4., valamint a 12. és 17. kerület között közlekednek, hiszen ezek az autósok városon belüli közlekedésre használják a kormány által fizetőssé tenni kívánt hidakat.

Elkerüli majd az M0-ást

A főváros szerint, ha valóban díjkötelessé válik az M0-ás, akkor a dél-délnyugati szektorban akár napi 4400-al kevesebb jármű közlekedhet a szakaszon, de a keleti szektorban is várható jelentős csökkenés. Ez pedig azt is jelenti, hogy a fővárosban napi plusz 6000 autó jelenhet meg, azok a sofőrök, akik elkerülik az M0-ást.

Erre való a vármegye matrica

A portál felkereste az Építési és Közlekedési Minisztériumot is, a Lázár János vezette tárca válasza pedig egyértelműen arra utal, az M0-ás bizony fizetős lesz, szerintük pedig pontosan az ilyen esetekre találták ki a vármegye matricát.

Mindenkinek a rendelkezésre áll

„Minden budapesti és Pest vármegyei lakos rendelkezésére áll az 5720 forintos vármegyei matrica ahhoz, hogy egész évben igénybe vegye a vármegyében található gyorsforgalmi utak nyújtotta gyorsabb, biztonságosabb úthasználati lehetőséget” – írta válaszában a minisztérium.

Vitézy Dávid sem ért egyet a főpolgármesterrel

A témában egyébként megszólalt a volt közlekedés államtitkár, Vitézy Dávid is, aki elmondta, szerinte a lépés nem lesz érdemben hatással a főváros forgalmára. A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kapcsolódó:

„Nem fizetőssé, hanem ingyenessé kellene tenni az M0-t”- Karácsony Gergely kiborult a kormány terve miatt

Kiemelt kép: M0