„Az érintettek személyes megjelenése nélkül” tart közmeghallgatást a Pest Megyei Kormányhivatal a déli körvasút Kelenföld és Ferencváros közötti szakaszának bővítéséről. Ez az a projekt, ami ellen a helyiek évek óta komoly ellenállást tanúsítanak.

Még ma írhatunk

A lakosság augusztus 13-áig küldheti el írásban kérdéseit, észrevételeit a kormányhivatalnak, miután a déli körvasút környezetvédelmi engedélyét a bíróság korábban kétszer is hatályon kívül helyezte, és új eljárásra kötelezte az Építési és Közlekedési Minisztériumot. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Újra nekifutnak

A kormány idén június 5-én harmadjára is nekifutott az engedélyeztetésnek, sőt a „közmeghallgatásra” bocsátott környezetvédelmi engedélyezés gyorsítása érdekében nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűvé nyilvánították az eljárást.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Megszólalt a vasút ellen küzdő egyesület

A környékbeli lakosokat és a vasútbővítés által érintett Hamzsabégi sétányt szeretőket képviselő Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért Egyesület nemrég arról írt közösségi oldalán: most fontosabb, mint valaha, hogy az érintett lakók hallassák a hangjukat, és megírják saját észrevételeiket a tervezett beruházással kapcsolatban a kormányhatóságnak – írja a Mérce.

Ettől félnek a helyiek

A civilek aggódnak amiatt, hogy a beruházással jelentősen sűrűsödni fog a tehervonatok száma, valamint szerintük a várható környezeti károk, az építendő óriás objektumok nyomasztó betonmennyisége, és a sok évig elhúzódó nagyépítkezés káros hatásai is jelentősek. A kormány – és Vitézy Dávid akkori közlekedési államtitkár – álláspontja szerint a most fejlesztendő déli körvasúton a személyforgalom kiszolgálása érdekében fejlesztenek.

Már a főváros is támogatja a projektet

A héten Főváros vezetése pereskedés helyett visszatért a Budapest Mobilitási Terv által kijelölt útra, és támogatja a Budapesten a vasút fejlesztését és a Déli Körvasút megépítését. Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár arról írt Facebook oldalán, hogy reméli, hogy ez a jelenlegi álláspont tartósnak bizonyul, és a harmadszor is megindult környezetvédelmi engedélyezési eljárásban néhány héten belül kiadásra kerülő új környezetvédelmi engedélyt nem támadja meg ismét bíróságon a Városháza.

Fontos az elővárosi vasútfejlesztés

Balogh Samu, Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke a Válasz Online podcastjában elmondta: „Szeretnénk rajta tartani a kezünket ezen a történeten. Támogatjuk azt, hogy az elővárosi vasutat fejlesszék, szerezzék meg azt a környezetvédelmi engedélyt, én ezt szeretném kérni, mert ez a minimum ahhoz, hogy megvalósulhasson egy ilyen beruházás” – mondta. A kabinetfőnök állítása szerint a Főváros azért szállt be a perbe, hogy hozzáférjen anyagokhoz, láthassa a periratokat.

Meg kell épülnie a körvasútnak!

Lázár János néhány hete beszélt a déli körvasútról is, hangsúlyozta, hogy mindenképpen meg kell épülnie, akkor is, ha politikai okokból akadályozza az ellenzék, amivel az uniós forrásvesztést is kockáztatják a 400-450 milliárdos beruházásnál. Jelezte, van kompromisszumkészség, „de senki nem várhatja, hogy az ország céljait lokális érdekek miatt feladja”.

Megsemmisített engedély

Ahogy írtunk róla, a Fővárosi Törvényszék júniusban ismét megsemmisítette a több száz milliárdos értékű Déli Körvasút projekt környezetvédelmi engedélyét. A VEKE szerint ez „újabb hatalmas civil győzelem az önhitt Vitézy felett”.

A projekt előnyei

A fejlesztés célja, hogy több vonat közlekedjen az agglomeráció és Budapest között, a vasút, mint fenntartható közlekedési eszköz versenyképes alternatívája legyen a személyautós közlekedésnek, és nagyobb szerephez jusson Budapest közlekedésében. Ehhez kényelmes, pontos és sűrű járatokra van szükség, amelyek a városban megfelelő átszállási kapcsolatokat nyújtanak.

Jól járnak az agglomerációban élők

Az új állomások és új járatok azonban nemcsak az ingázók, hanem a városban közlekedők számára is új lehetőségeket nyitnak, vagyis több mint 2 millió ember mindennapjait könnyítené meg a beruházás. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció