Ám jelezte, amennyiben a Fővárosi Önkormányzat támogatja a helyzet kezelését, akkor ők konstruktívan állnak a kérdéshez. A politika miatt ismét a közlekedők húzzák a rövidebbet.

Áldatlan állapotok

Mikor szűnik már meg az M3-as bevezetőn a Szerencs utcánál a lámpás kereszteződés és az araszolgatás? – tette fel minap az építési és közlekedési miniszternek írásbeli kérdését a Jobbik-Konzervatívok országgyűlési képviselője. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Ebben látja a gondot

Lukács László György ebben kijelentette, hogy minden nap arra kell készülniük a reggeli órákban a fővárosba az M3-ason érkezőknek, délután pedig hogy fél órával megnő a menetidő. A politikus a Szerencs utcai lámpában látja a bajok eredőjét.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Elveszett pihenőidő

Az erős forgalom hatására a reggeli és a délutáni órákban hosszú araszolásra kell készülniük azoknak, akik a városba való be- és kijutáshoz az M3-ast választják. Minden hétköznap reggel befelé és kifelé kilométeres araszolás van a kereszteződést megelőző útszakaszokon, amely miatt értékes munka illetve pihenőidőt veszítenek a városba vagy éppen haza igyekvők – magyarázta.

Volna megoldás

Emlékeztetett, hogy a bevezetőn a keresztirányú forgalom miatt vannak felüljárók, amelyek nem keresztezik, s így a forgalom forgalmi rend változással nem keresztezi az útszakaszt – vagyis volt rá megoldás. A Szerencs utca azonban kivételt képez.

Hamarabb érhetnének haza

Az itt elhelyezett lámpa miatt minden munkanap hasznos perceket töltenek el az autóban ücsörgők, ahelyett, hogy családjukkal otthon lennének legalább még egy fél órát, vagy éppen ennyivel tovább alhatnának, vagy ennyivel hamarabb érnének haza családjukhoz munka után – vélekedett az ellenzéki honatya.

Nem volt rá pénz

Megjegyezte, nem csak a hosszú várakozások jelentenek problémát. Nagyon gyakoriak a közlekedési balesetek, legyenek azok ráfutásos vagy éppen sávváltáshoz kapcsolódóak. Egy régi visszaemlékezést olvasva egyértelmű,, hogy a szakasz építésekor pénzhiány miatt nem készült el a Szerencs utcai felüljáró (vagy éppen aluljáró).

Negyven éves probléma

A helyzet 1984 óta megoldásra vár, pláne, hogy a motorizáció fejlődésével egyre nagyobb terhelést kap az útszakasz, így még indokoltabb a kereszteződés problémájának feloldása – vélekedett a jobbikos, aki szerint látható, mekkora társadalmi igény fűződik a szintbeli kereszteződés megszüntetéséhez, amely nem várathat magára.

Kérdések sorát tette fel

Éppen Lukács László György többek közt arra volt kíváncsi, mikor várható, hogy megszüntetik a szintbeli különbséget, milyen más megoldások vannak a dugók megszüntetésére, s tervbe van-e véve a jelenlegi helyzet felszámolása.

A kormány feltette a kezét

Noha a politikus hosszasan sorolta kérdéseit, az építési és közlekedési minisztertől egy kurta választ kapott. Lázár János ebben jelezte, hogy tárcája nem tartozik illetékességgel a kereszteződést illetően, majd egyúttal a Fővárosi Önkormányzathoz irányította a kérdezőt.

Állítja, segíteni fognak

„Amennyiben a főváros vezetése részéről döntés születik az ügyben, az Építési és Közlekedési Minisztérium támogató hozzáállásával fogja segíteni a beruházást” – fogalmazott reakciójában Lázár János. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

(Kiemelt képünkön a Szerencs utcai kereszteződés látható, forrás: Google Street View.)