Megállapodott a BKK a CAF-villamosok gyártójával, így a Budapesti Közlekedési Központ még négy hónapig élhet azzal a lehetőséggel, hogy szinte 2014-es árakon vásárolhasson meg további 31 korszerű, akadálymentes villamost.

Aláírt szerződéshosszabbítás

A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója, dr. Walter Katalin aláírta a CAF-villamosokat gyártó spanyol vállalattal a szerződéshosszabbítást. A megállapodás lehetővé teszi, hogy a BKK 2023. március 18-ig lehívhassa a még opcióban szereplő összesen 31 villamost. A villamosok típusára nincs megkötés, tetszőlegesen rendelhető hosszú, illetve rövid jármű is.

Derűlátó fővárosiak

A Fővárosi Önkormányzat eddig megtett intézkedéseinek köszönhetően a BKK bízik abban, hogy amint Magyarország Kormánya aláírja a Partnerségi Megállapodást az Európai Bizottsággal, lehetősége lesz a járműbeszerzés európai uniós forrásokból történő finanszírozására.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Vadonatúj villamosok

A BKK október végén adott hírt arról, hogy újabb 20 vadonatúj rövid CAF-villamos állhat forgalomba Budapesten 2024-től, a Fővárosi Önkormányzat ugyanis szűk gazdasági mozgástere ellenére biztosítja az ehhez szükséges pénzügyi forrásokat.

Akadálymentesített, klímás járatok

A BKK korábbi, 2014-es szerződésének opciós lehetősége miatt szinte 8 évvel ezelőtti, mindössze az azóta eltelt eurózónás inflációval növelt árakon érkeznek majd ezek az alacsony padlós, akadálymentesített, klímával is felszerelt villamosok Budapestre. Forgalomba állításukkal hozzájárulnak ahhoz, hogy még több budapesti villamosvonalon jelenjen meg alacsony padlós szolgáltatás.

Újra jár az 50-es

Szeptembertől újra jár az 50-es villamos, immár alacsony padlós, klimatizált CAF járművekkel is lehet utazni a vonalon. Az elmúlt években beszerzett modern járművek a hét minden napján közlekednek a Határ úti metróállomás és a pestszentlőrinci Béke tér között. A nyári időszakban a szakemberek elvégezték azokat a korszerűsítési munkákat, amelyek az új szerelvények közlekedéséhez szükségesek.

Több mint 100 villamos a pályákon

Napjainkban egyébként már több mint 100 alacsony padlós villamossal utazhatnak a budapestiek. Az 1-es, a 3-as, a 4-es, a 6-os, a 14-es, a 17-es és a 19-es, a 42-es és 69-es, illetve már az 50-es villamos vonalán is találkozhatunk a korszerű járművekkel.

Fejlődnek a buszok is

A BudaPestkörnyéke.hu adott hírt arról, hogy november 11-e után már csak korszerű, alacsony padlós, légkondicionált járművek közlekednek a Blaha Lujza tér és Újpalota között. A magas padlós buszok lecserélése annak köszönhető, hogy a főváros a BKV számára nemrég az elmúlt 30 év legnagyobb buszbeszerzését indította el.

Jöhetnek a korszerű járatok!

A legendás Ikarus 280-as és az Ikarus 435-ös típusú buszok kizárólag retró járatokként térhetnek vissza erre a vonalra. A BKV újabb Mercedes-Benz Conecto Next Generation autóbuszokat állított forgalomba Óbuda és Cinkota telephelye szolgáltatási területén. A 135 járművet számláló flottafrissítésnek még a befejezése előtt teljes mértékben alacsony padlóssá válik a BKV autóbuszállománya. Jövőre 48 új troli is érkezik.

Előre, nem hátra

„Hogy klasszikusokat idézzek: Budapest előre megy, nem hátra, mert a válságból csak így lehet kitörni. Éppen a mostani megélhetési válság, energiaválság és klímaválság egymásra épülő hatásai bizonyítják, hogy folytatni kell a 2019-ben megkezdett zöld és szociális fordulatot. A válságtünetekre adott legokosabb nagyvárosi megoldás a közösségi közlekedés fejlesztése. Ennek a fejlesztésnek a következő lépése pedig új buszok, villamosok és trolik beszerzése – és én ebből nem engedek” – fogalmazott Karácsony Gergely főpolgármester. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: alacsony padlós villamos Budapesten. Fotó: archív