Végre tényleg elindul a megvalósulás irányába a Budakeszin élők nagy álma: buszsávok lesznek a Budakeszi úton. Így a buszoknak nem kell a dugóban araszolniuk és csökkenhet az autósok menetideje is. Ma jelképesen busszal érkezett Budakeszire: Menczer Tamás, Fürjes Balázs, Pokorni Zoltán és Vitézy Dávid. A csapatot a helyi polgármester, a buszsávokért rengetegett lobbizó Győri Ottilia várta. Érkezés után azonnal el is kezdődött a fontos bejelentésekkel teli sajtótájékoztató, itt vannak a részletek.

30 perces menetidőt akarnak

Budakesziről csúcsidőben 50, egyébként 30 perc alatt lehet busszal eljutni a Széll Kálmán térre. A cél az, hogy a szakaszos buszsávok kialakításával csúcsidőben is 30 perc legyen a menetidő. Menczer Tamás államtitkár szerint Budakeszi remek hely, ő maga is a településen él. A környező települések, Telki, Páty, Budajenő térségébe is egyre többen költöznek, amivel párhuzamosan megnőtt a forgalom és az autósok száma. Most megkezdődik a kormány 586 millió forintos támogatásával a szakaszos buszsáv kialakítása, valamint három P+R parkoló építése Budakeszin. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

A 22-es busszal érkeztek Budakeszire

Balról-jobra: Pokorni Zoltán, 12. kerületi polgármester, Fürjes Balázs, Budapestért és az agglomerációért felelős államtitkár, kormánypárti országgyűlési képviselő-jelölt, Vitézy Dávid a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója, Menczer Tamás a Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkára, a kormánypárt várható országgyűlési képviselő-jelöltje – Forrás: Facebook/Vitézy Dávid

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Óránként 2 ezer ember

Menczer Tamás hozzátette, a település határát átlépők 60 százaléka jelenleg is a buszközlekedést választja, ez csúcsidőben kétezer embert jelent óránként. A fejlesztéssel kapcsolatban kiemelte: jobb lesz a busszal közlekedőknek, az autósoknak pedig választási lehetőséget nyújt, de ha valaki úgy dönt, hogy mégis az autójában marad, akkor is gyorsabban tud közlekedni.

Okoslámpák és M1-es autópálya lehajtó

Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár közölte: a kivitelezés 2023-ban kezdődhet; olyan okoslámpákat is telepítenek majd, amelyek automatikusan zöldre váltanak, ha busz közeleg. Az államtitkár az okoslámpák, a szakaszos buszsávok és a rövidebb menetidő mellett a fejlesztés negyedik elemének nevezte, hogy jelenleg Pátynál nem lehet felhajtani az M1-es autópályára, de a Sasfészek-tó pihenőnél megépítik a felhajtót, így a sztrádán is elérhető lesz a főváros a Zsámbéki medencéből. IDE KAPCSOLÓDIK: Indul a visszaszámlálás: Már csak Orbán Viktoron múlik Páty robbanásszerű fejlődése és az M1-es új lehajtója

Sajtótájékoztató a fák alatt

Pokorni Zoltán beszél, mellette Győri Ottilia, Budakeszi polgármestere, Menczer Tamás, Fürjes Balázs, Vitézy Dávid – Fotó: MTI/Illyés Tibor

4 millióan élnek Budapesten és környékén

Budapesten és környékén 4 millióan élnek, a városközpontba az agglomerációból 1 millióan érkeznek autóval, ezen a nyomáson enyhíteni kell – fogalmazott Fürjes Balázs. Hozzátette: Budapesten a közlekedésben új egyensúlyra kell törekedni. A kormánynak három válasza van erre: a tömegközlekedés folyamatos fejlesztése, amit 2010-ben Tarlós István volt főpolgármester és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ volt vezérigazgatója megkezdett, a Budapesten hiányzó peremhidak – a Galvani és az Aquincumi híd megépítése, valamint a külső csomópontokban P+R parkolók létesítése – sorolta.

Sokat lobbizott ezért a budakeszi polgármester

Győri Ottília, Budakeszi polgármestere közölte: a Zsámbéki medence Budapestre dolgozni járó lakói egy évben húsznapnyi időt töltenek utazással. Felidézte: a nehézkes közlekedés miatt már 2019-ben egyeztetésre hívta Pokorni Zoltán, a 12. kerület polgármestere, hogy segítsenek ezen a nehéz problémán. A munkának a Budapest Fejlesztési Központ adott lendületet, a közös munka eredményeként pedig elkészült a fejlesztésről szóló előterjesztés, amelyet 2020 novemberében fogadott el a kormány. Hangsúlyozta: nem csak a Budakeszin élőket, hanem a régióban élőket is érinti ez a probléma, amit csak összefogással lehet megoldani.

Budai Bermuda-háromszög

Pokorni Zoltán 12. kerületi polgármester hozzátette: napi 10-11 ezer autó érkezik a fővárosba a Budakeszi úton és tér vissza délután. Az autósok gyakran a hegyvidék mellékutcáin próbálják kikerülni a Széll Kálmán tér – BAH-csomópont „Bermuda-háromszöget” – fogalmazott a polgármester, aki szerint ez teszi tönkre és élhetetlenné kerületében a kis utcákat.

Kritikus tömeg

„A kalandos kedvű autósok rajtunk keresztül keresik a menekülő útvonalat” – mondta, hozzátéve: nem az a cél, hogy az autósok könnyebben jussanak be a városba, hanem az, hogy P+R parkolókba tegyék le az autójukat és közösségi közlekedéssel közlekedjenek. Hozzátette: az ötlet már évekkel ezelőtt megfogalmazódott, de most érték el azt a kritikus tömeget, hogy az ötlet meg is valósul.

Legforgalmasabb buszjárat

Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója rámutatott: a Budakeszi és Budapest közötti szakasz Magyarország legforgalmasabb és legsűrűbben járó Volánbusz-viszonylata, reggelente csúcsidőben óránként több mint 40 busz jár ezen a vonalon, és átlagos reggelen mintegy 40 ezer perc veszik el az emberek életéből azzal, hogy ezek a buszok a dugóban állnak. Hozzátette: a járvány harmadik hullámának lecsengésével visszaálltak az utazási szokások, az emberek 60 százaléka választja a tömegközlekedést.

Európai Uniós közbeszerzés

A fejlesztés tervezésére a BFK nyílt európai uniós közbeszerzést írt ki, amelyet egy 73 éve működő, számos közlekedési infrastruktúrát tervező cég, az UVATERV Zrt. nyert el – jelentette be a vezérigazgató. Elmondta: a cég nettó 419 millió forintos tervezési keretből valósítja meg a munkát, a fennmaradó támogatást egyéb műszaki feladatokra fordítják, amire példaként említette, hogy a Budakeszi úton, a Pilisi Parkerdőn keresztül a csapadékelvezető árok megszüntetésével tudják bővíteni az utat, tehát egy átfogó közműtervezésre is szükség lesz. Vitézy Dávid azt is elmondtra, szeretnék kérdezni a helyben élőket a projektről, erre létrehoztak egy oldalt, amit itt lehet elérni. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Szolgálati közlemény

Tudjuk, hogy sok a reklám itt nálunk és elnézést is kérünk ezért. A BudaPestkörnyéke.hu teljesen független portál. Nem kapunk állami pénzeket és az olvasóktól sem kérünk egy fillért sem. A szerkesztőségünket a reklámbevételekből működtetjük, ebből lesz fizetése az újságíróknak és ebből készülnek a cikkek. Amikor egy hirdetésre kattintasz pár forintot biztosítasz nekünk, így működünk. Köszönjük a türelmed, az érdeklődésed és azért ne feledd: a hirdetések is az olvasóért vannak, hiszen olyasmit akarnak neked mutatni, ami talán neked is érdekes lehet. Ha mégsem így lenne, egyszerűen köszönjük, hogy minket is olvasol.

BPK/MTI – Kiemelt kép: Dugó Budakeszin – Forrás: Facebook/Vitézy Dávid