A Budapesti Közlekedési Központ a Nagykörúton elvégzett kerékpárosbarát átalakításokkal kapcsolatban várja a környéken közlekedők véleményét. A társaság folyamatosan figyelemmel kíséri az ideiglenes kerékpársávok és a hagyományos forgalmi sávok használatát és ennek fényében dönt a szükséges korrekciók elvégzéséről.
A Fővárosi Önkormányzat még március végén úgy döntött, hogy kihasználva a karantén időszaka alatt felére csökkent gépjárműforgalmat, Budapest néhány fontos útvonalán ideiglenes kerékpársávokat alakít ki, ugyanis sokan kerestek átmenetileg biztonságosabb közlekedési módokat. Bringasávok lettek a Bartók Béla úton, a Tétényi úton, az Üllői úton, a Nagykörút több szakaszán és a Villányi úton is.
A BKK most a Nagykörúton kialakított kerékpársávval kapcsolatban kíváncsi a környéken közlekedők véleményére: mennyire tartják biztonságosnak az új közlekedési rendet, és milyen további észrevételeik vannak a fejlesztéssel kapcsolatban.
A kérdőív két részből áll. Az 1. részben a Corvin-negyed és a Nyugati tér közötti szakaszról, ahol a külső forgalmi sáv helyén lettek kialakítva a kerékpársávok, a kérdéssor 2. részben pedig a Boráros tér és a Corvin-negyed közötti szakaszról, ahol a parkolósáv helyén, a közúti kapacitás megtartásával lettek kijelölve a kerékpársávok, várják az észrevételeket.
A kérdéssor ezen a linken érhető el, ennek segítségével az érintettek augusztus 31-ig tudják elmondani véleményüket, észrevételeiket. A BKK és a fejlesztéseket kivitelező Budapest Közút figyelemmel kíséri a teljes útszakasz összes sávjának használatát és ennek fényében dönt a szükséges korrekciók elvégzéséről. A kérdőív kitöltésével ezt a munkát segíthetik a felmérésben résztvevők.
Az autósoknak nem tetszik
A taxisok problémának érzik az autósoktól biciklisáv céljára elvett útszakaszokat is, például a Nagykörúton. Nem készült semmilyen hatástanulmány ezzel kapcsolatban, és nem kérdezték meg az érintett szakmai szervezeteket sem – mondta Metál Zoltán az Országos Taxis Szövetség elnöke.
Az autósokra panaszkodott a főpolgármester
Ahogy azt korábban megírtuk, motoros rendőröknek kell az Üllői úton vigyázniuk a biciklisekre, mert az autósok gyakran ráhajtanak az ideiglenes sávokra. Erre panaszkodott a főpolgármester is, amikor biciklire ült, hogy megnézze miként működnek az új biciklisávok.
A teljes budapesti kerékpárforgalmi főhálózat hossza 325 kilométer, amely a Covid-19-es fejlesztésnek miatt csaknem 20 kilométerrel bővült az eddig leginkább hiányzó szakaszokon.
Kiemelt kép: Bringások a Nagykörúton – Fotó: BKK