Füstbe ment tervek. Orbán Viktor néhány napja mattolta Budapestet és környékét, számos beígért fejlesztésre mondott nemet a háborúra, a válsághelyzetre és a szankciókra hivatkozva. A döntés egyik áldozata a fővárosi tömegközlekedés, így továbbra is a megszokott útvonalon és körülmények között zötyöghetünk majd a kisföldalattival és egyelőre a 3-as metró sem száguld át Zuglón.

Orbán Viktor lecsapott Budapestre

A BudaPestkörnyéke.hu írt arról a napokban részletesen, hogy Orbán Viktor lecsapott Budapestre és környékére, rengeteg beígért fejlesztést kukázott a miniszterelnök a háborúra, a válsághelyzetre és a szankciókra hivatkozva. A döntés egyik áldozata a budapesti tömegközlekedés. Az M1-es metróvonal, vagyis a kisföldalatti korszerűsítése reális elképzelésnek tűnt, egészen Orbán Viktor döntéséig. A tervek között szerepelt az új, korszerű járművek beszerzése, a vonal meghosszabbítása mindkét irányban, az átszállási lehetőségek fejlesztése, valamint a vonal akadálymentesítése.

Hosszabb, modernebb, légkondis

Az új szerelvények modern külsejűek, egyterűek, légkondicionáltak, nagyobb belmagasságúak, valamint halkabbak lettek volna. Az új járművek a jelenlegieknél 4 méterrel hosszabbak és belső terük lényegesen nagyobb befogadóképességű: a mai 161-ről 200 főre növekszik – állt a tervekben. Tegyük hozzá: reméljük, egyszer élőben is láthatjuk mindezt.  

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

A Vigadó tér lett volna a végállomás

A metróvonal nyugati, azaz belvárosi meghosszabbítása is tervben volt. Az M1 metró végállomása jelenleg a Vörösmarty téren található ugyan, ám az alagút egészen a Vigadó tér sarkáig nyúlik. A vonal akár kis anyagi ráfordítással meghosszabbítható lett volna a Vigadó térig, ami jóval kényelmesebb és biztonságosabb átszállást tenne lehetővé a 2-es villamosra.

A másik irány

Az M1 metró a másik irányban elérte volna a külső körvasutat. Az új végállomás környezetében nagy befogadóképességű P+R parkolót is terveztek. Új átszállóhely jöhetett volna létre a váci és esztergomi vasútvonal, a külső körvasút és az M1 metró találkozásánál. 

Ugrott a 3-s metró fejlesztése is

Korábban a 3-as metróvonal északi (zuglói) meghosszabbítása is terítékre került. A BKK több változatot is megvizsgáltatott, közülük az M3-as autópálya bevezető szakasza menti meghosszabbítás bizonyult a legjobbnak. A meghosszabbított vonal első ütemben az autópálya szervizútja mentén haladt volna a Kassai térig, a második ütemben pedig a felszínen.

Új állomás a Hungária körútnál

Új állomás épült volna a Hungária körút–Kacsóh Pongrác úti csomópontnál, hogy az 1-es villamosra egyszerűbb legyen az átszállás. A tervezett Kacsóh Pongrác úti állomásnak két kijárata lett volna: a peron egyik végéről közvetlenül az 1-es villamos megállójába lehet jutni, a másik vége a volt Vidámparkhoz vezetett volna. Most pedig mutatjuk a terveket, amelyek pillanatok alatt füstbe mentek.

Földalatti-végállomás a Vigadó téren

Új állomás a Hungária körúton

A Kassai téren robog az M3-as metró

Kiemelt kép: tovább zötyög a régi kisföldalatti. Fotó: archív