A téli kényszerpihenő után visszatérnek a jellegzetes piros-fehér szerelvények: április 1-jén, szombaton újraindul a fogaskerekű Budapesten.

Csendesebb és üzembiztosabb lesz

Április 1-jén, szombaton újraindul a fogaskerekű – közölte a Budapesti Közlekedési Központ. A téli üzemszünet idején felújított pályán csendesebben és üzembiztosan járnak majd a vonatok a 60-as vonalon. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Nem változik a hétköznapi menetrend

A járat hétköznapi menetrendje nem változik, kora reggel és késő éjszaka megmarad a tavaly bevezetett és bevált TELEfogas rendszer.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Csak akkor indul, ha van utas

Ez azt jelenti, hogy a fogaskerekű hétköznap reggelente 5:30-ig, hétvégén és ünnepnap 7:30-ig, valamint mindennap késő este, 22 óra után csak akkor indul el, ha jelezzük az utazási igényünket. Hívás esetén a fogaskerekű csak addig a megállóig közlekedik, ameddig utazni szeretnénk, onnan a szerelvények visszatérnek a Városmajor végállomásra – áll a BKK honlapján.

Hétvégén sűríthetik a járatokat

Hétvégén napközben 15 percenként járnak majd a szerelvények, de ha a nagyobb forgalom indokolja, akkor a BKK sűríti majd a járatot.

Nosztalgiaszerelvény is lesz

Újdonság, hogy idén nyáron várhatóan több alkalommal is közlekedni fog a nyitott nosztalgia szerelvény a Városmajor és Széchenyi-hegy között.

Íme, a régi fogaskerekű

Döntés a bezárásról

A BudaPestkörnyéke.hu adta hírül novemberben, hogy a Fővárosi Önkormányzat télre bezárja a fogaskerekűt. A döntés annak ellenére született meg, hogy az üzemeltetése csupán a BKK működési költségeinek fél százaléka.

A válság miatt zárták be

Az energia- és gazdasági válság miatt télre bezár a fogaskerekű − közölte honlapján a BKK. Mint írják, az ideiglenes üzemszünet a tervezett tavaszi pályafelújítás végéig tart, és ennek köszönhetően több mint 120 millió forintot spórol Budapest közösségi közlekedése. Emellett a szakemberek a kötelező karbantartást is elvégezhetik a járműveken. 

 Duplájára emelkednének a költségei  

A fogaskerekű vasútnál drasztikusan kiütközik az energia költsége, ugyanis az átlagos villamosoktól eltérő vontatási feszültséggel üzemel. A hetvenes években gyártott és visszatáplálásra nem alkalmas jármű üzemeltetési költsége minimum a duplájára emelkedik az új energiaárak mellett. A számok ismeretében a Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV Zrt. közösen döntött a járat ideiglenes szüneteltetéséről.

Mérsékelt kihasználtság

A BKK szerint a fogaskerekűnek hétköznapokon 10 százalékos, hétvégén pedig legfeljebb 30 százalékos a kihasználtsága. Talán nem meglepő, hogy a 19. század második fele óta íródó története során többször veszélybe került a fennmaradása. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: úton a fogaskerekű. Fotó: BKK