Hetek óta dolgoztak az 59-es villamos vonalán. Sokan azt hitték, teljesen megújul a vonal, ám nekik csalódniuk kell. Kiderült, miért nem került sor a teljes felújításra.

Még mindig csigalassúsággal mennek a villamosok az Apor Vilmos tér után

Az 59-es villamos csak araszolni tud a 12. kerületben az Apor Vilmos tér megállót követő szakaszon. A vonalat augusztus 14-e és 31-es között lezárta a BKV pályakarbantartás miatt. Ebben a két és fél hétben az 59-es és az 59A villamos nem is közlekedett. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kényelmetlenséget okozott a helyzet az utasok számára

Egészen augusztus utolsó napjáig villamospótló buszok közlekedtek a Széll Kálmán tér valamint a Márton Áron tér között. A Széll Kálmán tér és a Szent János kórház között csak a párhuzamosan közlekedő 61-es villamospótlóval, valamint más buszjáratok segítségével lehetett utazni.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Nem csökkent a villamosok által kibocsátott zaj

A helyiek arról panaszkodnak, hogy nem cserélték ki a porladó, rothadó talpfák mindegyikét. Ezen felül bosszantja őket, hogy nem csökkent a villamosok közlekedésével járó zaj, írta meg az RTL. A vágányok állapota nem fest túl rózsásan a környéken.

A BKV szerint félreértés történt

Az RTL meg is kereste a BKV-t a helyzet tisztázása céljából. A BKV arról adott tájékoztatást, hogy a lakók félreérthették a történteket. Hiába hitték azt, hogy a vonal lezárása felújítás miatt történt, valójában csak ütemezett karbantartásról és javítási munkák elvégzéséről volt szó.

Ez fért bele a büdzsébe

A BKV büdzséjébe most más a fentieken kívül nem fért bele. Augusztus második felében 160 darab talpfát és 288 méter sínt cseréltek ki, ezek a munkálatok összesen 30 millió forintba kerültek. A karbantartási feladatokat továbbra is folytatják a következő években.

A vágányfelújításra még várni kell

Annak érdekében, hogy teljeskörű vágányfelújítást lehessen véghezvinni, rengeteg pénzre volna szükség. A BKV szerint ez milliárdos nagyságrendű kiadást jelentene. Erre most egyszerűen nincs keret.

Ezek is érdekelhetnek!

Erre lenne szükség

A teljes vágány és alépítményi hálózat komplex átépítése volna szükséges. Így lehetne modern, hézagok nélküli vágányrendszert kialakítani. A BKV a forráshiányos gazdasági helyzetre hivatkozva azt írta, hogy a tervezett beruházásokat nem fogják tudni egyszerre végrehajtani.

Ezt jelenti a vonal mentén több helyen látható 15-ös tábla

Az 59-es villamos vonalán több helyen is kis táblákat helyeztek ki, amelyen a 15-ös szám szerepel. Ez annyit tesz, hogy ott legfeljebb 15 km/h-val haladhat a villamos. A BKV azt állítja, hogy ez az intézkedés nem feltétlenül balesetveszély elkerülését szolgálja, hanem igyekeznek megvédeni a vágányokat a gyors elhasználódástól.

Rendszeresen ellenőrzik a pályát

A biztonság kedvéért a pályát legalább heti rendszerességgel ellenőrzik. Ezek után döntenek minden esetben a sebességkorlátozásokról. A lakók arra panaszkodnak, hogy nyitott ablakkal nem lehet aludni sem a környéken, így nyáron kénytelenek korán kelni, ha szeretnének, ha nem. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: az 59-es villamosa a Márton Áron téren – Forrás: BKK