Székesfehérváron, a Szárcsa utcában kiégett egy elektromos autó. A székesfehérvári tűzoltók kiérkezésekor az autó már teljes terjedelmében égett, a magas hőmérséklet megrongálta a környező épületek szigetelését is, valamint az ott tárolt különböző építőanyagok csomagolását.

Tiszta hab lett minden

A tűzoltók először két habsugárral megfékezték a lángokat, majd a jármű maradványait elvontatták az épületek közeléből – számolt be a katasztrófavédelem honlapja.

5 órán tartott az oltás

Az oltás közel öt órát vett igénybe, mivel az autó akkumulátora többször is újra melegedni kezdett és visszagyulladt. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Videó az esetről

Luxusautóról lehet szó

A katasztrófavédelem fotója alapján a vezess.hu szerint Jaguar i-Pace lehetett a szerencsétlenül járt autó.

Az aksikat gyártó cég már került bajba

A Jaguar akkumulátor beszállítója az LG Chem, azaz ugyanaz a cég, melynek akkumulátorai miatt a Hyundai és a Chevrolet visszahívta autóit – ezt már a villanyautosok.hu írta.

Az autó maga

Az I-Pace-ben tengelyenként egy-egy 200 lóerős elektromos motor dolgozik, az energiát egy 90 kWh kapacitású akkupakk biztosítja. A töltés egyenáramú villámtöltőről 100 kW teljesítménnyel, váltóáramú töltőről viszont csak 7 kW-tal lehetséges. A kocsihoz kapott 230 voltos töltő csupán 10 amperes, így a teljesen lemerült akku otthoni konnektorról akár két napig is töltődhet.

Világbajnokságon is szerepeltek

Az első elektromos Jaguar sokat profitált abból, hogy a márka aktívan jelen van a Formula-E bajnokságban. Az akkumulátor és a motorok kifinomult vezérlése és hűtése lehetővé teszi a szünetmentes intenzív terhelést.

Elvben bírná a terhelést

A 4,8 másodperces 0-100 sprintek vagy gyors pályakörök sorra jöhetnek egymás után, hétköznapi forgalomban pedig gyakorlatilag kizárt, hogy túlterhelődjön és valamiféle önkorlátozó üzemmódba lépjen a rendszer. A kocsi különlegessége (felárért, persze) a légrugós felfüggesztés, mellyel 23 centis hasmagasság és 50 centis gázlómélység is elérhető.

Évente 600 autó ég ki Magyarországon

Magyarországon az elmúlt években a személygépkocsi tüzek száma 550-600 között alakult, legalábbis azokban az esetekben, amelyeknél a tűzoltóság segítségét kérték. A kb. 4 millió személygépkocsi állományhoz viszonyítva ez kb. 0,14 ezrelékes arány.

18 ezer elektromos autó van Magyarországon

Hazánkban a tisztán elektromos autók száma az elmúlt hónapokban átlépte a 18.000 darabot, így évente 2 tűzeset még az átlag alatt marad, de 3 már a teljes állományra vonatkozó átlag feletti eredmény lenne.

Címlapfotó a katasztrófavédelem felvétele.